מסע אביב אתגרי "אל הנגב" – מאי 2023

מסע אביב Resc4U 2023 אל הנגב

מסע מועדון אתגרי

 

באביב ובחורף מועדון הלקוחות יוצא ליומים אתגריים.

בניגוד לחוצה ישראל בו אנו גומאים יותר מ 100 ק"מ ליום, במסעות האתגר אנחנו נשארים בתא שטח יחסית מצומצם ותרים אותו לעומק.

את הלילה מעבירים במקום לינה מוסדר.

דרגת הקושי – שבילים שברוב הפעמים יוכלו נהגים מנוסים עם רכבים מתאימים לעבור בנסיעה עצמית לאחר עבודות מע"צ.

כמידי אביב יצא מועדון הלקוחות למסע אתגרי בשיא החורף.

הפעם כיוונו לנגב, שהוא גדול ורחב, בהתאם לקונספט של מסע עומק החלטנו להתפקסס על בקעת צין – מסביבה ולאורכה.

מועדון לקוחות Resc4U חילוץ מהשטח

בבקעת צין ביקרנו יחד בעבר, בחלק הרטוב, בכיוון הקל, במגמת חציה, על קצה המזלג.

בגדול הבקעה תחומה במכתשים בהם ביקרנו במסע אביב קודם ומכילה בתוכה טבע מגוון, מים חופשיים באמצע המדבר, מפעלים והרבה טרשים.

מסביב מעלות המחברים תאי שטח סמוכים, מעברים שמאפשרים גישה לתוך בקעת צין ותצפיות מדהימות עליה – כל פעם במקטע אחר.

בקעת צין

היום הראשון

פותחים את הבוקר בניחוח הרפתקני – הדרך לנקודת המפגש חושפת לרבים מהמטיילים משעולים חדשים ברמת הנגב בואכה מצפור ליפא גל. אט אט מתכנסים לקפה ראשון, הרשמה, חלוקת קשרים, היכרות ותדרוך על היום המצפה לנו בסימן סובו צין והקיפוה ממערב דרום ומזרח.

על מנת לאפשר לנו להתקדם גם בשבילים נידחים ומעברים טכניים, גם הפעם השיירה הוגבלה באורכה. ובפינת הבלת"מ : כל הצוות יצא בבוקר לכיוון המפגש, אחד מאיתנו יגיע רק בערב אחרי ביקור נימוסין בחדר מיון…

בורות רמליה – אנחנו באים

אחרי נסיעה קצרה של קצת קילומטרים וכמה אלפי שנים מגיעים לסיפתח – הבורות שופעים ומכניסים אותנו לסיפור הנבטי שילווה אותנו עת נחלוף את עבדת ושדותיה העתיקים לאורך רמת נפחה.

מתקדמים מזרחה, שרידי הטרסות הולכים ומתרווחים, חלפנו את הבדואים האחרונים מזמן, הלשביה של צה"ל נבלעה מאחורי הגבעות והנוף נהיה פראי לחלוטין. טיפוס קצר מפגיש אותנו לראשונה עם ציר הנפט, איתו נבלה בשעות הקרובות, לא לפני שנבקר בתצפית מהמרשימות בארץ – פנורמה ממחפרות צינים על בקעת צין, סיפורים דרמטיים על המחפורות המסקרנות, קפה, קצת גאולוגיה וחוזרים לציר הנפט במגמה דרומה – אל מעלה נוח.

מעלה נוח מקבל את פנינו שטוח מתמיד, עם פריבט אדום ופוטוגוני שתול במרכזו.

המשך היום לוקח אותנו מבקעת מחמל למדרגת נקרות ויחד עם הנחל עד לעין יהב בערבה – סה"כ מגוון המעברים נצלחו בעבודת כיוון טובה, והשיירה מגיעה לחאן לערב הווי, תיקוני דרך ומנוחה לקראת מחר

עדכון מהמרזבה

כבר מהלילה סף ההתרגשות עולה לקראת מעבר מרזבה, אולי המעבר עליו התהפכו הכי הרבה רכבים בארץ.

היות והוא מעבר הכרחי ליום הטיול החלטנו להשקיע בו את הזמן הנדרש, לאור השילוב של מצב המעבר והחיבה שלנו לא לקחת סיכונים וכן לעבוד בשליטה ובקרה היה ברור שאנחנו הולכים לעבודה טכנית מאומצת של הקבוצה.

כשחזרנו מהשטח נתבקשנו לתת דיווח לקהילת ה 4X4, הנהו לפניכם:

מעלה נוח

ובלילה

על הצד הטכני : גם קפיצי סליל נשברים, אחד הרכבים (היפנים) מגיע בצליעה, מקבעים את חצי הקפיץ שנשאר עם סכין (לא מהסט) כך שהוא לא יזוז, שאר הרכבים חסים עלינו ומאפשרים להתפנות למה שחשוב באמת – הווי ג'יפאי עם אחוז שימחה גבוה וכמובן השלמת קלוריות אבודות. באופן לא מפתיע המנגלים והזקים מתאחדים, הבקבוקים נפתחים והדציבלים עולים.

את ההסבר על הצפוי מחר אנחנו עוברים ישובים בנחת וכמובן אי אפשר בלי עדכון על הנעשה בחברה – פעילויות חדשות, מחשבות להמשך ואירועים מעניינים שהיו לנו.

היום השני

חובבי השעות המוקדמות פותחים את הבוקר בטיול זריחה של קפה ומאפה מעל המאגר. כולם נפגשים לבדיקת רכבים. ארוחת בוקר, תדרוך קצר ואנחנו יוצאים לפלס את דרכנו לתוך בקעת צין בטיפוס מעלה מרזבה.

ההגעה לנחל מרזבה מזכה אותנו בתצפיות צבאים ובכלל כל האזור שטף לפני זמן קצר ונראה יפה מתמיד.

המעבר עצמו במצב מאתגר למדי ואנחנו מגישים רכב ראשון, מוציאים ציוד ומתחיל להרכיב יחד ערכה שתאפשר לכל השיירה מעבר בטוח ונשלט.

כעבור שעתיים, שני עוגנים, כ 200 מ' כבל גלול, 40 כוסות קפה ואינספור קיצורים והארכות לערכה השיירה למעלה לאחד מקטעי השבילים היפים בארץ.

השביל מתפתל במעלה הנחל ומוציא את חובבי הגאולוגיה משלוות נפשם, את ההסברים על קמטים ובליה קל לכולנו להבין – ממש רואים את הכוחות בעיניים ואנחנו ממשיכים להתגלגל לכיוון נחל חווה. משם השביל נפתח והקצב עולה. בדיוק ל 5 דקות. אחד מרכבי המותג שלא מתקלקל מתחיל לשרוק ולאבד כח. אבחון מהיר מעלה ששום צינור לא השתחרר, זהו סדק בסעפת יניקה שהוא יצטרך לחיות איתו עד המוסך, הצליל מזכיר לנו תקופות של רכב בבניה שעוד לא היה לו אגזוז, יתכן וזו לא תקלה אלא שדרוג?

לעת צהריים אנחנו עוקפים את המפעלים מציר שכנראה שהאחרונים שנסעו בו היו אנחנו לפני יותר משנה, מחליפים פנצ'ר תועה שמזכיר לנהג שכלי נהג טובים לא מגיעים עם הרכב אלא נקנים בחנות כלי עבודה ונכנסים לחלק הרטוב של נחל צין שאף פעם לא טילנו אותו יחד מהכיוון הזה, מעלה אשמדאי – בדרך אליך.

הצין זרם, השביל בחלקים הנמוכים שלו עוד לא התקבע מחדש, הנהגים מתבקשים לעקוב במדויק אחרי התוואי של המוביל.

עודף מרץ של אחד הנהגים מוביל אותו רק לעיקוף קטן ואותנו לנבור בכיסוי הגחון הדקורטיבי כדי לחשוף את נקודת החילוץ שלו ולתת לכננת עוד כמה דקות של פעילות.

הפסקת בין ערביים בצל הקבוע שלנו ואנחנו מתחילים לטפס לכיוון מעלה אשמדאי, כמובן שהרכבים ההפוכים שוב מועלים באוב – כנראה שכל פעם שנעבור שם מישהו יזכר בהם. המעלה במצב סביר ואנחנו שומרים על רציפות תנועה, חוצים את נחל חצרה ונכנסים בין כותלי המכתש הקטן דרך מפער השטן הוא שער אשמדאי. זמן לאכול אבטיח, לחלק מדבקות, להרים אוויר ולהפרד.

תודה לאנשים שעשו את המסע – הלקוחות הנפלאים שלנו! וגם לצוות שטרח, הכין, תיקן, צילם, נפנף, הדריך וכיוון : אסף על ידיעת הארץ, דניאל על הפינוקים, דור על הכל ,שלומי על הדפנדר, אלון, איפה אלון?!

נפגש בשטח!

"לא צריך להתקע כדי שנדאג לך" צוות Resc4U עושה כל מאמץ להפגש בשטח במגוון הזדמנויות ממסע חוצה ישראל ועד הדרכות וטיולים חד-יומיים.

כרגיל, מועדון הלקוחות מתכונן למסע הבא!

ומה איתך? כבר נרשמת לעדכונים?