מתגלגלים מהשטח – נהיגת ראלי

מתגלגלים מהשטח

סדרה של סדנאות שטח חד יומיות.
מטרת הסדנאות היא להעצים את חווית הטיול.
איך ? נלמד כלים ונתנסה בטכניקות שיגרמו לנו להיות מטיילים יותר נהנים,
כל יום יוקדש לנושא אחד ממגוון תחומים : תקלות, שדאות, ניווט, נהיגה ועוד.
הסדנא מכוונת להתנסויות מעשיות, בנויה כיום חוויתי בשטח עם קטעי תאוריה מסביב לפינג'ן קפה.
התכנים נלקחו מהדרכות מחלצים ונועדו להעשיר את הידע ולתת כלים להתמודדות עצמית עם סיטואציות שכיחות בשטח.

Safety first

במסגרת הסדנא העשרנו ידע והרחבנו אופקים, היא בהחלט לא נועדה להפוך את המשתתפים למכונאים, או מחלצים. אם צפית בסרטון ועכשיו יצאת לצלוח את הנילוס או לתקן צמות חשמל, זו לא הכוונה!

פרק נכבד ביום הוקדש להחלטות שג'יפאים עושים בלי לשים לב שהם החליטו – מסתבר שלפעמים לדעת יותר זה לעשות פחות.

אז כמו תמיד, עדיף להשאר בצד הבטוח – אם לא יודעים, לא עושים.

OUTBACK TECHNOLOGIES

נוסדה ב- 2003

מתמחה במערכות מתלים לרכבי   4×4 ורכבים מיוחדים.

ייבוא, פיתוח והפצה לשוק הביטחוני, מוסדי והפרטי B2B, מעבדת שירות מקצועית לבולמי זעזועים.

ייבוא פריטים ייחודיים לפי דרישה.

יצאנו לעוד יום לימוד ואימון, הנושא – נהיגת ראלי.
על הטכנולוגיה : החברים ב OUTBACK טכנולוגיות
על השימוש בה : אנחנו
פותחים בוקר עם קפה בחדר הדיונים הממוזג ומתחילים

אז מה בתכנית?

ללמוד איך הרכב מתנהג בנסיעה מהירה ואיך להשתמש בו כך שהיא תהיה כמה שיותר חלקה, נעימה וזורמת. הדגש הוא כמובן על עבודת המתלים וההתנהגות הדינמית של הרכב.

מה זה בכלל מתלים? מה ההבדל בין קפיץ לבולם? איך הם באמת עובדים? מי שיבין את זה יוכל לתקשר נכון יותר עם המכונה.

אבל למה שנרצה לנהוג זורם ומהר?

קודם כל, זה יותר נח וביום שטח זה ההבדל בין להגיע לחניון לילה גמור לבין להינות מהנסיעה. חוצמזה במסעות נפח ממש מורגש מי רכש את הטכניקות ומי לא.

והכי חשוב – אנחנו רוצים לדעת לשלוט ברכב בסיטואציות מפתיעות : בלימת חרום, שינוי קו התקדמות לא מתוכנן, החלקה. המשותף לכולן – מהר לנו מידי ואנחנו צריכים לשמור על שליטה ברכב וקו התקדמות רצוי.

שיחת פתיחה קצרה על המתוכנן לנו ולמה זה חשוב וצוללים לעסק, עוברים לכיתת הדרכה מצוידת בכל העזרים הדרושים וצוללים לעולמם המופלא של הבולמים והקפיצים.

סוגי קפיצים, סוגי בולמים, מה זה הגבהה, למה צריך אותה ואיך מודדים, התאמת סט-אפ לרכב ספציפי, התנהגות דינמית והכל מועבר ברמה הגבוהה ביותר ע"י המומחים לעניין אילי ושי.

קפה קטן וממשיכים לקומת המעבדה : רכב על הליפט וכל התאוריה מונחת באופן מאוד מעשי בגובה העיניים, במעבדה רואים הלכה למעשה שיסתום של בולם פוקס ומבינים את תהליך הבחינה, ההתאמה והתיעוד – Test bench? מאחוריך!

יוצאים לשבילים

המטרה : לרכוש טכניקה באופן מובנה

היום מסודר בתחנות בסדר מורכבות עולה, בניגוד לקרמבו, אנחנו לא מתחילים בהכי חזק שלנו אלא לאט-לאט כך שיהיה קל לנהג ולצופים להבין מה קרה ולמה, להטמיע כבודה נכונה של העברות משקל בעזרת ההגה והדוושות ורק אז להרים את הקצב בהדרגתיות.

אנחנו מאמינים שכדי לספוג ולהפנים חשוב מאוד לעסוק כל תרגול בנושא אחד בלבד, לכן התחלנו עם דוושות בלבד בתרחיש בלימה, משם המשכנו לתיקוני הגה במתאר של בלימה והתחמקות ומשם למעבר מכשול בנסיעה רצופה.

גרף השיפור הוא מהיר ואנחנו מתחילים לעסוק במניפולציות של העברת משקל על מנת שהרכב יגיע במצב אופטימלי לקפלי קרקע או במילים אחרות – נהיגה זורמת.

במהלך היום נגענו בעוד נושאים רבים : מערכות הינע 4X4, התנהלות בשטח, וכל מה שכוס קפה מוציאה מג'יפאים.

נדגיש כי כל נושא שנלמד או הוזכר הוא עולם ומלואו ועל כן הנטיה שלנו היא להקדיש יום מלא לכל אחד מהנושאים. בחלקם כבר העמקנו יחד בסדנאות קודמות ויומם של האחרים עוד יגיע.

תמונות מסדנאות נוספות :

מסכמים עוד יום שטח, על השאלה האם הצליח לנו ענה השעון – הקצב של הנהגים עלה, השליטה השתפרה ובאופן כללי התקדמנו עוד יום לעבר המטרה של סדרת הסדנאות "מתגלגלים בשטח", להיות מוכנים יותר טוב ובאופן מובנה ליציאה אל שטח וממנו.

והכי חשוב – נהננו יחד בשטח.

תודה מיוחדת לצוות OUTBACK טכנולוגיות על עוד שיתוף פעולה מוצלח.