חוצה ישראל Resc4U 2014
אחרי מסע ארוך, מאתגר ומהנה נחנו מעט והגיע הזמן לסכם בקצרה את מסע חוצה ישראל Resc4U לשנת 2014,הממשיך את המסורת ההולכת ונבנית – לדאוג ללקוחות שלנו גם בלי שיתקעו….
חוצה ישראל – בתנועה רצופה מצפון לדרום – "מסע טעימות" לאורך שבילי הארץ ונופיה המתחלפים ,
מדובר בחלום רטוב של מטיילים ברגל , אופניים ובודאי ג'יפים – אנחנו ב Resc4U החלטנו להגשים אותו מידי שנה – ללקוחותינו וגם לעצמנו ,
זוהי ללא ספק הדרך הטובה ביותר להיפגש ולחברה הפרוסה ומחויבת למענה בכל הארץ 24/7 – גם הדרך היחידה…
קצת על מאחורי הקלעים :
בשבילנו המסע החל כבר לפני כחצי שנה , עת סוכמה ופורסמה המסגרת למסע.
לרוב המשתתפים המסע החל בשבועות שלפני – עת נפתחה ההרשמה וכל אחד החל בהכנות האישיות שלו למסע תוך שמירת קשר הדוקה עם צחי.
מאז החלה ההפקה להתגלגל : תיאומים,ציוותים,רכש,פתיחות נתיב ועוד ועוד – כשאתה פרוס בכל הארץ זה יותר קל ,ועדיין – מדובר בהרבה מאוד עבודה.
כשמוציאים לפועל אירוע שנתי מרכזי כמובן שכל הצוות נרתם להפקה – מחלצים , סוכנים וצוות מנהלה ובראשם המנכ"ל והבעלים.
שעת היציאה לצוות שלנו היתה ביום שישי – כלי הרכב של Resc4U כבר מועמסים ומוכנים ליציאה לדרך , אנשי צוות דרומים המשתתפים במסע עולים לשבת בצפון .
עם הפנים צפונה – נקיים, מצוחצחים , מועמסים ומחכים למוצאי שבת…
מוצ"ש,
צוות Resc4U מוודא בפעם אחרונה העמסה על כלי הרכב, מבצע בדיקות אחרונות לפני תנועה ומתחיל בתנועה צפונה לכיוון חניון הבניאס בו נעביר את הערב לפני תחילת המסע.
נסיעה מנהלתית צפונה , מגיעים לנקודת המפגש ופוגשים פסטיבל צבעוני של ג'יפאים שהקדימו והגיעו (כפי שהמלצנו) לישון בנקודת היציאה .
אחרי היכרות ראשונית עם המשתתפים שהגיעו לחניון הלילה פרסנו שק"שים וניצלנו את מעט שעות השינה שנותרו לפני המסע.
השכמה מוקדם בבוקר, מתחילים הרשמה ומחלקים מזרנים ודגלונים לרכב.
ברקע מוגשת ארוחת בוקר – שקשוקה חמה שהכין הצוות הלוגיסטי של Resc4U למשתתפי המסע.
הרגשה של התחלה באויר – תדרוך ראשון לנהגים ולאחריו לכלל המשתתפים על אופי המסלול, נוהל שיירה ,דגשי בטיחות וכמובן הסבר על האיזור ומאפיניו.
זהו , אחרי כל ההכנות – עולים לכלי הרכב ומתחילים תנועה דרומה, לאילת.
לאט לאט מתחילים להסתדר בשורה, ארוכה ארוכה, של 31 רכבי שטח שונים, מדיפנדר ועד גרנד ויטרה, מרוביקון ועד גרנד-צ'רוקי, אליהם יצטרפו משתתפים נוספים בהמשך…
היום הראשון התאפיין בנסיעה קצרה אך תובענית, בהתאם לתוואי השטח במסלול. המסלול עבר לאורך הירדן בואכה הכינרת והתאפיין בשבילים משובשים, מעברים צרים ומספר מעברי מים. בצהריים עצרנו לארוחה קלילה ולמנוחה קצרה בפאג'ר ולאחריה המשכנו דרומה בכוחות מחודשים. לכל אורך היום זכינו לטעום מהנופים המדהימים של הגולן, עמק החולה והירדן ההררי.
את היום סיימנו בחניון הלילה בזאכי, לאחר כ-50 ק"מ של נהיגת שטח תובענית, כאשר החניון ערוך ומסודר – סירי פויקה עמוסים כל טוב על האש, מכונת ברד, שתייה קלה וכמובן הכוונה בחניה כדי להכניס בצורה בטוחה ומסודרת את כל רכבי המשתתפים במסע.
לאחר התארגנות קצרה של משתתפי המסע ללינת הלילה בחניון, יצאנו והסתובבנו מעט בין האוהלים וצפינו במיטב ציוד לינת השטח שיש במדינתנו הקטנה, ויותר חשוב, בחברויות שהתחילו להירקם בין משתתפי המסע.
מיד כשהחשיך, התחילה חלוקת ארוחת הערב כמתוכנן, יחד עם הגעתם של יורמי ורועי ממוסך גבע רכובים על רכב התחרויות שלהם שהשתתף בקרואטיה טרופי.
לאחר ארוחת הערב, זכינו לשמוע את חוויותיו של יורמי מהקרואטיה טרופי, מסע בו השתתף יורמי כחלק מצוות מוסך גבע ואף לראות הדגמה של כננת מהירה, מאוד מהירה.
לאחר לינת לילה בחניון על גבי המזרנים שחולקו, התעורר המחנה וכל אחד ואחד התחיל את שגרת הבוקר שלו. אוהלים קופלו, ציוד נארז ובדיקות כשירות לתנועה נערכו לכלי הרכב כאשר צוות Resc4U מסייע טכנית למי שנדרש. כחלק בלתי נפרד משגרת הבוקר נערך תדרוך נהגים ע"י שלומי ודן אמיר השלים סקירה על המסלול המתוכנן ליום השני במסע.
כמובן שהשיירה לא יצאה לדרך מבלי לעבור במזנון בו התכבדו כולם מארוחת הבוקר שהוגשה למשתתפי המסע.
היום השני החל בנסיעת שטח קצרה ורטובה בה יצאנו מהזאכי לכביש הסמוך, משם התגלגלנו בנסיעה איטית לתחילת המסלול תוך עצירה קצרה בתחנת הדלק לתדלוק ולהצטיידות. כמה דקות לאחר מכן, נכנסה השיירה לשטח לכיוון שלוחת צלמון, המשיכה דרך ציר המוביל בבקעת בית נטופה ומשם ל"מעיין הסוסים" בנחל ציפורי, בו עצרנו לארוחת צהריים ולמנוחה לנהגים ולכלי הרכב.
לאחר שצברנו כוחות עלינו על כלי הרכב, המשכנו לאורכו של נחל ציפורי בעוברנו את טחנת הנזירים ולאחר מכן המשכנו בנסיעה מנהלתית על הכביש לכיוון יער בן-שמן, לחניון הלילה של היום השני במסע.
מסתבר שגם נסיעה מנהלתית יכולה לספק לנו הרפתקאות ומתישהו לאורך כביש 6 החליט הדיפנדר שדווקא היום הוא ינסה לאתגר אותנו עם תקלה, ולא סתם תקלה – גל זיזים שבור עקב בורג שנשלף מהבלוק – עם ההברגה שלו. רכב המוביל החלופי של Resc4U הוקפץ והגיע לחניון הלילה לבן שמן כגיבוי לדיפנדר ואילו זה החל במסעו לגבע ע"ג הגרר.
בזכות הירתמותו של יורמי מקיבוץ גבע התקלה תוקנה עוד בשעות הלילה והדיפנדר המשיך בדרכו דרומה לכיוון חניון הלילה בבן שמן. אמנם הדיפנדר לא זכה ליהנות מהערב החוויתי עם מועדון הרנגלר הישראלי ולשמוע את הרצאתו של גלעד שדה, אך הנהג שנשאר מאחור זכה לקבל מנת "בורגר-צחי" כמו שאר משתתפי המסע.
לקראת הערב נפרדנו מדן אמיר והצטרף אלינו במקומו יוסי ג'ו שהעשיר אותנו בידיעת הארץ בחציו השני של המסע.
ביום שלישי בבוקר מתחילים להרגיש את העייפות שהצטברה אצל משתתפי המסע. שגרת בוקר רגילה – בדיקות לכלי הרכב, תדרוך נהגים והסבר על המסלול. מיד לאחר ארוחת הבוקר התחלנו בתנועה לכיוון לטרון.
ממש לפני לטרון אחד המשתתפים החליט לאפשר לצוות Resc4U לבצע תרגולת חילוץ מעליה שנכשלה תוך בדיקת נתיב חלופי לנתיב השיירה, כמובן שרק כדי שנרוויח פרסומת סמויה .
לאחר כשעה של עבודה בשמש, המשכנו דרומה דרך היערות והכרמים לכיוון יער מיתר, כאשר את חלקה האחרון של הדרך עשינו על הכביש ע"מ לעמוד בלוח הזמנים הצפוף של היום.
בשעות הצהריים נכנסנו ליער מיתר, ממנו עברנו ליער יתיר ושם עצרנו לארוחת צהריים בדרך המתקנים החקלאיים.
במהלך הארוחה הצטרפה אלינו אתי מיקב יתיר, הסבירה מעט על תהליך ייצור היין ונתנה למי שלא נהג לטעום מהיין.
לאחר ארוחת הצהריים נפרדנו מהיערות ונסענו לכיוון המנחת בערד – נק' המעבר שלנו מספר המדבר למדבר יהודה.
מערד המשכנו בדרכנו דרומה דרך הר קינה, הר כיפון ומעלה עזגד אותו ירדנו בדרכנו למישור עמיעז, בו הצטלמנו למזכרת.
משם המשכנו בנסיעה מנהלתית לחניון הלילה החמים בסמוך לעידן בו חיכתה לנו ארוחת הערב שלנו.
והמלון ? 1,000,000 כוכבים …
ואז קמנו, ליום הכי הכי: הכי ארוך, הכי חם והכי אחרון …
חלק מכלי הרכב רצו להישאר בחניון – פה טרנספר, שם מצבר, אך לאחר שכנוע מתון כולם יצאו לדרך, כמובן שלאחר ביצוע שגרת בוקר מלאה כמו בכל ימות המסע.
את היום התחלנו בדרך השלום, ממנה יצאנו בחצבה בדרכנו לציר המעיינות. מציר המעיינות סטינו לנחל עשוש בו עצרנו לארוחת צהריים. בדרך נאלצנו להיפרד מאחד הרכבים עקב פנצ'ר כפול – אך לא מנוסעיו שהתפזרו בין כלי הרכב האחרים של משתתפי המסע ומשם המשכנו בכיוון כללי דרומה תוך מעבר קצר בנחל ברק עד ליציאה מהשטח בפארן.
מפארן ירדנו מעט דרומה על הכביש לכיוון יטבתה ומעט אחרי הקילומטר ה-101 חיכתה לנו הפתעה אקזוטית נוספת, רכב המנהלה החליט להיפרד מהפולי הראשי תוך כדי נסיעה … ודווקא באמצע כביש הערבה לקראת סוף היום.
מה עושים? מקצרים מסלול או מוותרים על ארוחת ערב? אכן דילמה קשה …
מיד נוכחנו בחברות שנרקמה כאשר רמי עם הסילברדו סייע בתיקון הרכב וחטיב ומורדי סייעו בגרירת העגלה והעברת הציוד הלוגיסטי לחניון הלילה על מנת שכלל משתתפי המסע יקבלו ארוחת ערב בזמנה ובמועדה.
באותו זמן עמית כבר סידר את כל השיירה עם הפנים דרומה וכל שנותר הוא להמשיך בתנועה…
השיירה המשיכה בשטח, לכיוון ה"אגם הנעלם" ומשם לשמורת מסיב אילת, שם עצרנו בעין עברונה והמשכנו דרומה תוך מעבר בדקלי הדום ובבריכות הפלמינגו ולאט לאט נגלו לנו אורותיה של אילת.
את הקטע הנוכחי סיימנו בלגונה של אילת – נוגעים ורוחצים בים סוף, הנקודה הדרומית ביותר במסע שלנו. ניתן היה להתבלבל ולחשוב שסיימנו את המסע, אבל מסע כזה לא מסיימים סתם כך.
מהלגונה באילת המשכנו בנסיעה דרך מרכז העיר אילת, שם נדהמו המקומיים לראות שיירה כל כך ארוכה של ג'יפים, לכיוון הרי אילת. דרך שפך נחל שלמה התחלנו לטפס לכיוון רמת יותם ומשם המשכנו לחניון הלילה האחרון שלנו למסע בהר יהורם.
בחניון חיכו לנו הצוות הלוגיסטי יחד עם המסייעים ממשתתפי המסע להרמת כוסית חגיגית לסיום המסע.
שמפניות נפתחו, כוסות נמזגו, ברכות וחיבוקים הוחלפו – עשינו זאת! חצינו את הארץ.
אך לא רק הרמת כוסית חיכתה לנו בחניון אלא גם ארוחת ערב טעימה וחמה.
לאחר החלפות טלפונים חיבוקים וכיוצא באלו בין משתתפי המסע והצוות החלה השיירה להתפזר, הערניים לכיוון הבית, המפונקים לכיוון בתי המלון והשאר נשארו איתנו לערב מסביב למדורה.
בבוקר קמנו והבנו שזהו, המסע של השנה מאחורינו, מצד אחד תחושת ה"הי" של סיום מוצלח לאחר חודשים של אירוגנים ו700 ק"מ של מסע, אך מצד שני מצטערים שכבר נגמר.
בבוקר אספנו את הציוד ואכלנו מהאבטיח ששמרנו מהגולן, עוד מסורת למסעות הבאים, ולאחר בדיקה של כלי הרכב התחלנו בדרכנו צפונה, לשגרה.
מסע כזה, שותפים רבים לו,
ל Resc4U חברו רבים וטובים מאנשי השטח בארץ (מסודרים לפי סדר הא'-ב') וכל אחד מהם הוסיף את הגוון היחודי לו :
• ג'יפ חיון – על ההדרכה ,שלחו לנו את דן אמיר לחציו הראשון של המסע.
• גלעד שדה – שהעביר הרצאה בנושא הישרדות וסיפר על מסעותיו בעולם.
• יוסי ג'ו – שהדריך וחלק מהידע המקצועי שלו בחציו השני של המסע.
• יקב יתיר – על אופטימיות והתנהלות בניחוח אירופאי בניצוחה של אתי.
• מוסך גבע – העבירו לנו ערב מהנה והציגו את רכב התחרויות שלהם מהקרואטיה טרופי. וכמובן, תודה מיוחדת ליורמי שסייע בתיקון התקלה בדיפנדר בצורה מהירה ואיכותית, כמו תמיד.
• מועדון הרנגלר הישראלי – בראשות עמית – המאסף האגדי שהשתתפו במסע ,באו להתארח בערב מועדון בחניון ביער בן שמן וסיקרו מהשטח.
• מועדון חיית שטח – על ההרתמות בשלב ההכנות.
• נזימה – סיקור לפני במהלך ואחרי , צירוף שלומי סטובצקי (והחיוך שלו) לכל המסע.
• פקחי הרט"ג וקק"ל – שסייעו בתאום חניוני הלילה.
• קוסמוס – על תאום התצפית האסטרונומית (שבוטלה ברגע האחרון עקב עננות מפתיעה בחודש אוגוסט) ועל המאמץ לתאם בזמן אמת תצפית בערבה.
ואם אנחנו מסכמים, איך אפשר בלי קצת מספרים?
• 0 – תקיעות בשביל …
• 1 – מאנשי הצוות שוחרר ממילואים יום לפני תחילתו, ועוד אחד שלא …
• 3 – רכבים שפרשו עקב תקלות (מותחן תפוס, מחשב ושני פנצ'רים ללא צמיגים במלאי …)
• 5 – פנצ'רים, מתוכם 2 באותו הרכב בו זמנית.
• 9 – אנשי צוות.
• 20 – כלי רכב שהתחילו את המסע בשניר וסיימו אותו בהר יהורם על הגלגלים.
• 39 – שיא כלי רכב בשיירה.
• 25 ליטר אייס-קפה ו-60 ליטר ברד נשתו ע"י משתתפי החוצה.
• 90 – כלי רכב בחניון הלילה בבן שמן – ערב מועדון "רנגלר לייף".
• 200 – אנשים שביקרו את השירה לאורך הארץ.
• 480 – ביצים (של תרנגולות) נשברו במטבח.
• 540 – בקבוקים ופחיות שתייה עברו דרך השולחן של צחי.
• 800 – מנות מזון יצאו מה"מטבח" של Resc4U.
תקלות – כי איך אפשר בלעדיהן?
o שבירת גל זיזים בדיפנדר – תוך 3 שעות חזר לשיירה.
o טרנספר תקוע בסופה – כוון בשטח וממשיכים.
o חלקי פלסטיקה רופפים שדרשו תשומת לב, מדרגת צד שהתפרקה, התחממויות.
o והמפתיע מכל – רכב חדש לפני טיפול ראשון שבבדיקת בוקר (לראשונה בחייו) גילה שחסר לו קילו שמן מנוע – עוד מפס היצור …
והכי חשוב במסע כזה, אלו האנשים. המשתתפים, השותפים וכמובן שגם אנשי הצוות.
במסע פגשנו אנשים מגוונים שבדרך כלל לא נפגשים כל יום, אך התחביב המשותף והשותפות במסע יצרו חיבור שלא רואים הרבה – ג'יפאות במיטבה !
כאמור בפתיח , המסע לא התחיל במוצ"ש ה-9.8.14, אלא היה אקורד הסיום של דרך ארוכה בת כחצי שנה בה עמל צוות Resc4U על תכנון המסע, היערכות לוגיסטית, תכנון ציר ופתיחת נתיב, תאום מול גורמים חיצוניים ושותפים לדרך וכמובן הרשמה מוקדמת למשתתפי המסע.
אנו מבקשים להודות לכל המשתתפים – המטילים שטילו ,הצלמים שצילמו ולכל מי שהצחיקו , עזרו וכמובן – סיפקו תעסוקה לצוות :),תודה מיוחדת לשותפים להכנות ולדרך וכמובן לצוות הבלתי נלאה שבשבילו המסע היה יום אחד באורך של יותר מ 100 שעות …
מצפים לראותכם בפעילויות הבאות של Resc4U, ולא רק בחילוצים.
צוות Resc4U החל בתכנון ג'ימיקנת החורף ויחל בחודשים הקרובים בתכנון מסע חוצה ישראל 2015.
נפגש בשטח,
צוות Resc4U.
רוצים לקרוא עוד ?
דף האירוע ובו העידכונים,התמונות והחוויות כפי שהועלו ע"י הצוות והמשתתפים בזמן אמת ולאחר המסע
סיקור באתר "רנגלר לייף"
סיקור באתר "נזימה"
סרטון סיכום של שלומי סטובצקי (פורטל השטח 4X4) ליום הראשון , השני , השלישי , הרביעי