חוצה ישראל 2015 – הבלוג של שלומי סטובצקי
הבלוג של שלומי סטובצקי :
היום הראשון
ההגעה לחניון הלילה, בעמק בית נטופה , לא יכלה להיות מתואמת יותר : עדיין שמש , אך כבר לא קופחת , רוח קרירה נושבת ( קרירה יחסית ליורה רותחת כמובן) , צוות החלוץ כבר סיים את ההכנות של ארוחת הערב.
מה שנותר זה לפרוס את ציוד הלילה , להשטף מאבק הדרך ועם צלחת הפוייקה , לשבת ולשמוע את יורמי ידין , מסביר ומספר על חוויות שטח. וכמו שהגיע במפתיע באמצע הדרך , כך , קיפל את כיסאו עלה על הפורד 350 הסטנדרטית שלו ( כמובן בסטנדרטים שלו) ונעלם לו בחשיכה .
אין לי מושג מה קרה אחר כך , אני רק זוכר שפתאום בוקר היום השני .
ואת מאורעות היום השני , בכתבה הבאה .
נפגש בשטח .
היום השני
חוצה ישראל 2015 Resc4U היום השני .
כמו שאתם כבר יודעים , פתאום נהיה היום השני , אני אפילו לא מבין איך הגעתי לתוך האוהל .
השעה היא רק 6 בבוקר אך השמש , היא הקובעת פה , עוד 5 דקות באוהל וצריך לקבל אינפוזיה .
כן כבר חם.
כולם מתעסקים בטיפול לפני תנועה , קיפולים וארוחת בוקר , אני צריך רק לנגב את האבק מהשמש הקדמית בכל זאת היילקס או לא ,(בדרך אני ממלא קצת שמן , משהו כמו 2 קילו , מים ברדיאטור , בודק חופשים שלא ידעתי שקיימים ואפילו הצלחתי להניע אותה בלי כבלים) .
תדרוך נהגים קצר ולדרך , למי שלא התעורר עדיין , אחלה ירידה עם מדרגות בואך לעמק בית נטופה .
תוואי שטח חדש , שבילי כורכר ארוכים ומהירים וחיש קל מצאנו את עצמנו עם רגלים במים בעיינות ציפורי .
הקבוצה מתגבשת במהירות עצומה , לא יאומן איך תחביב משותף חוצה גבולות : אנשים שהיו זרים יום קודם , כבר מתחלקים בקפה/ וופלים ואפילו מתגבשות בדיחות משותפות . דרך אגב , חם כבר אמרתי??הדרך זורמת לה בקצב קבוע , רוגע של חופשה מתפשט לו לאיטו בגופי ,וואלה , אמצע שבוע ואני בטיול , ממש החיים הקשים .
בניגוד לכל "החוצים " האחרונים , גם התחרותיים , שלומי לא עלה על כביש 6 וקיצר את המרכז,אלא, נכנס בכל שביל שפניו דרומה .
באיזור ניצני עוז , העפיפות התחילה , ברמזור כולם ממשיכים ישר לתוך ניצני עוז ואני משום מה פונה שמאלה . "בקטנה " סיבוב קצר של 20 ק"מ על כביש 6 הלוך חזור ואני חוזר לשיירה , שמביטה בי כמו בחייזר , לי אין מה לומר .
מתחיל להיות משעמם לסקר חבורה שנוסעת על שבילים כבושים ומהירים , ללא תקלות ודרמות ואני שוב שוקע בשרעפים נהנה מכל רגע ודואג לשמור על טמפ' הגוף ע"י תוסף מי צינון בצורת ארק .
הייתי יכול להמשיך לנסוע כך לנצח , אך שלומי לא חושב כך ומזגזג לכיוון פארק מקורות הירקון בכדי לחכות לחושך , כמובן קפה מבעבע בכל פ'נגן מצוי.
בחסות החשיכה חוזרים לשטח לטיולילה נחמד שמסתיים באורחן מצפה הראל .
יקי מיארה מקדם את פנינו עם מצלמת וידאו לתוכנית שלו ברדיו סול .
אני כבר רצוץ , מתנחל על ספה מפנקת ( כזו שאתה נעלם בתוכה ועם בעיות הגב שלי אין סיכוי שאני מצליח לקום לבד) , בקושי רב מצליח לכרסם כמה המבורגרים , מקלחת קצרה ולצלילי החוגגים בערב הקריוקי , נעלמתי לחלומות נעימים.
פתגם היום : "פיפי שקוף אתה אלוף ".
היום השלישי
חוצה ישראל 2015 היום השלישי
שוב השמש זורחת , כן , גם הפעם ממזרח.
תפילת שחרית , התארגנות על הרכבים ופה יש לי משהו להעיר : "טיפול לפני תנועה" , גם ברכבים החדישים ביותר , בוצע ברצינות תהומית . לא עניין את שלומי כלום , כולם בודקים שמנים , גובה נוזלים , זוחלים מתחת לרכב לגלות נזילות או ענפים תקועים , אני עם הטויוטה שלי , שלא נזקק ל"שטויות" הללו , פשוט הסתכלתי , צילמתי והתפעלתי מהרצינות שבה נלקח העניין , כדברי שלומי :"ההצלחה שלי היא בהגעת כל הרכבים לסיום" ואקדים את המאוחר – הוא הצליח .
הרכבים שלא הגיעו מסודרים או התפנצרו ביום הראשון ונאלצו לפרוש , חזרו ביום השני וכל הרכבים סיימו כמו גדולים 700 ק"מ של שטח.
יציאה ממתחם אורחן מצפה הראל , לאחר תדרוך , חידוד נהלי שיירה וצפי ליום , ישר לפיצול בו כל אחד בחר כיוון אחר . שלומי בעזרת אסף ממש כמו תרנגולת דאגנית , דואגים לאסוף את האפרוחים חזרה והמסע ממשיך. יער צרעה ועד עמק האלה , שבילים סבוכים ,פניות בכל 50 מטר , ממש קשה לשמור על זה שמאחור , שכל הזמן נעלם מהמראה .
מעמק האלה השבילים נפתחים שוב וניתן להנות מנסיעה זורמת .
המסלול עובר מאיזור עדולם בואך לאיזור יתיר , הר חברון , העיכוב ביער מוביל לפיספוס של טעימת יין של יקב יתיר בהפסקת הצהריים – אולי שנה הבאה .
ממשיכים דרומה לכיוון מעלה עזגד , למי שמכיר זה השביל שמגיע למערת הקמח הסגורה(ולותיקים יותר את נחל פרצים תחתון בלילה). מעלה עזגד , היווה חלק מחוצה ישראל התחרותי שהתקיים בעבר , ואני לא הצלחתי לשלוט בעצמי , דוושת הגז הודבקה לפח וזכיתי להזכר שוב בימי הזוהר שלי ושל הגמל הזקן .
מוטיב החום ממשיך לככב בכתבה , אך הפעם אויר מדבר ממלא את הנחיריים , פה כבר אסור להשתמש במזגן . לא חשוב אבק ולא החום , שום מזגן לא יכול להתחרות באויר המדבר.
דמדומים , עוד מעט נצטרך לעזוב את השטח ,( אסור לנוע בחשיכה בשמורות טבע ) , שלומי שמסתבר , שהוא גם מנהל את זמני השקיעה , מצליח להוסיף לק"מ השטח את נחל אמציה ( כולל קפה בשקיעה) וכנהגי ראלי מקצועיים , רחפנו כולנו בשבילים הברורים ומהירים עד לשחור הוא כביש הערבה.
חניון הלילה נבחר להיות בפארק ספיר .
מקום נחמד עם אגם קטן ונחמד שברקע , צחי ואנשי החלוץ של Resc4U כבר עמלים על ארוחת הערב שגולת הכותרת היא המעשנה שהובאה ע"י חברת " בדרכי הטבע" . חברה שמתמחה באירועים בשטח .
עופות ובשרים מעושנים עם תוספות מהממות זרמו לשולחן וזה היה כל כך טעים שהיו חברים שנרדמו תוך כדי לעיסה .
כן , הלילה ירד והוריד "מסך ערפל" על כולם , כמעט 12 שעות על כלי הרכב בשטח , העייפות תמיד תנצח בסוף .
זיוף קטן שלי , חרש חרש, התרחקתי עקב בצד אגודל , התנעתי את הרכב ונסעתי למושב ספיר , כדי להתקלח במקלחת אמיתית ולישון במיטה בחדר ממוזג , רק אל תספרו את זה לאף אחד…
חלומות פז .
היום הרביעי
חוצה ישראל 2015 – Resc4U-היום הרביעי והאחרון – כתב שלמה סטובצקי
נחשו מה? נכון , הגיעה בוקר היום הרביעי של החוצה .
מהר ,מבלי שישימו לב , חזרתי בשקט למתחם הפארק , אולי לא ירגישו את ההברזה שלי .
השכמה ב-6:00 , האנשים קמים מחוייכים , זה בגלל שרואים את הסוף או שחלילה נהנים?
ביצי הבוקר , בתצורת שקשוקה , כבר רוחשות על המחבת האימתני והשולחן הערוך ומלא בכל טוב , רק מחכה לטיילים המסוקסים , שחייבים למלא את בטנם לפני המשך המסע.
את שבילי הערבה , גמענו ברצף ובמהירות , למי שמכיר את המדבר, אין יותר מדי אתגר בשבילים הארוכים .
נכון שלא מחפשים פה אתגרים , אך בכל זאת , כמה אפשר לנסוע ישר .
שלומי , תכנן את הטיול , כמו שצריך , שעת צהרים , והוא פונה , לישוב , שפעם היה קיבוץ שיזפון , וכיום נקרא נאות סמדר . רובנו מכירים את המזנון שלהם בצומת .
מסתבר שמדובר בישוב , שמתמקד באומנות ואורח חיים בריא ומחובר לטבע , כמעט ואין שם מזגנים ….
גם המנוחה הזו , הסתיימה וצריך לחזור לרכבים הלוהטים , אבל עכשיו , הכל קטן עלינו ,אילת במרחק נגיעה.
המשך התנועה דרומה התנהלה , על גבי צוקי שיירות , כלומר הערבה מתחתינו ומין הסתם צריך להגיע אליה.
ואיך בדיוק? כמובן , בירידה
המקום הנבחר , נקרא מעלה גרופית , סוג של מעלה מחמל "בקטנה" , לוותיקים שבניינו.
ירידה דרדרתית , עם כמה מדרגות קטנות ,זכר למלחמות בעליה של גיפים שהגיעו מלמטה .
נכון , היתרון פה , שמה שלא יהיה , למטה נגיע , אבל בנתיים , אנחנו למעלה , צופים במדרון ומחכים לראשון
שירד…..
כראוי למוביל שיירה , שלומי עם הדיפנדר הותיק , משלב לLOW , ומתחיל את הירידה , הרכב במקומות מסויימים , מחליק לשמאל ולימין , אך כמובן שבסוף הדיפנדר מגיע למטה .
כל הנוסעים פרט לנהגים , יורדים את המעלה ברגל , בטיחות זה דבר ראשון ואחד אחד לאחר תדריך קצר , יורדים הנהגים עם הרכבים .
ברור שסיום המעלה צויין בקפה , לפני המשך המסע.
זהו , אנחנו בערבה , כ-70 ק"מ מאילת .
ושוב , בנסיעה רצופה , בין שבילי ציר הנפט ושבילי קק"ל , לא מפסיקים למשוך דרומה עד לנגיעה במי הלגונה .
המסע הסתיים , אך האירוע לא , מושכים לכיוון הרי אילת שוב , לפינה שוממה שצוות החלוץ כבר ארגן שם , תאורה , מוסיקה וכמובן הרבה אוכל.
תודות , ברכות , החלפת טלפונים אחרונים בין המשתתפים שהפכו לחברים ואט אט , זלגנו מי כיוון שק השינה ומי לחדר שהוזמן מראש , תם ונשלם .
אירוע שכזה לא נמחק לעולם , לי שזה האירוע השני שלי בחברת Resc4U , יכול לומר בפירוש , שנלמדו טעויות העבר ונוספו חויות שלא ישכחו . מצפה כבר לחוצה הבא.