חוצה ישראל 2022 Resc4U – המיטב
60 שניות על חוצה ישראל
מסע 4X4 החוצה את ישראל ברצף מצפון לדרום. מדובר בחלום רטוב של מטיילים ברגל , אופניים ובודאי ג'יפים – אנחנו ב Resc4U החלטנו להגשים אותו מידי שנה – ללקוחותינו וגם לעצמנו. זוהי ללא ספק הדרך הטובה ביותר להיפגש ולחברה הפרוסה ומחויבת למענה בכל הארץ 24/7 – גם הדרך היחידה…
המסע מופק במסגרת מועדון הלקוחות של Resc4U תחת הכותרת "ניפגשים בשטח" במרכזו כ 20+ ג'יפים אשר חוצים את המדינה במהלך 5 ימים מהצפון ועד לחוף הים האדום, אותם מלווים שותפים לדרך ובחניוני הלילה אנו חוגגים יחד את כל טוב השטח הישראלי וגם יומולדת לResc4U.
חוצה אוסף – המיטב
כל חוצה והפנינים שלו, השתדלנו לקבץ מתשעת הקודמים מחרוזת נחמדה.
קצת מזגזג, קצת תזזיתי ומאוד כיפי
יום שהוא יומיים
היומיים הראשונים הינם במתווה של "מסע מתגלגל",
חניון הלילה הראשון נגזר מההתקדמות שלנו והוא על בסיס השיירה – זו בדיוק ההזדמנות לכל חובבי הבישול להפגין את כישוריהם, אנחנו דאגנו למנגלים, בירה וכמה סטייקים ובשלני השיירה ליהטטו בסיריהם
אכלנו טווווב
תיאומים רבותי – תיאומים
ארצנו יפה וגם צפופה: שטחי אש, חקלאות, מגבלות בטחוניות ועבודות תשתית גורמים לחצית ישראל להיות מופע מתגלגל של תיאומים.
אבל מה לא נעשה כדי לראות מקומות יפים ולהימנע מנסיעות מנהלתיות?
השנה יומו החמישי של המסע זז לנו לגמרי, אבל בכל מה שקשור לשבילי הארץ – כל אופציה היא אופציה מנצחת
וככה זה נראה בשטח
המסלול
מסע אוסף , אתגר רציני כשהלהיטים מפוזרים בארץ, בהתחשב במסעות האחרונים של המועדון החלטנו לוותר על הגולן, להרוויח את הכרמל, להשקיע עם כל הקושי שבדבר זמן בשומרון ולפצות על כך ביום חמישי ארוך במיוחד – הכי ארוך שהיה לנו מזה שנים רבות.
היום הראשון – מהכרמל לגלבוע – מפגש, יערות, מעיינות, מבט ראשון לשבר הסורי אפריקאי
בוקר, השמש רק מתעוררת ומקצות הארץ מתחילים להתקבץ חברי מועדון הלקוחות. קפה ראשון יחד, קצת פחממות מתוקות להעלאת המוראל, חלוקת קשרים והפתעות ואנחנו מוכנים – למעגל היכרות ותדרוך למסע.
את הנסיעה אנחנו פותחים בדרך נופית המעניקה לנו מבט על עמק יזראל בואכה המוחרקה, שם נלמד על הקשר בין השבר הסורי-אפריקאי רכס הכרמל וקפריסין.
ממשיכים דרומה לרמות מנשה ומתחילים בחגיגת מעיינות, קפה ובאופן כללי זמן להצטנן, להכיר ולהשלים פערים. מקטע המעינות מסתיים בעין יזראל אשר למרגלות הגלבוע.
מטפסים לרכס, שומעים את ההסברים השונים לצחיחות כתף שאול, מקבלים תקלה באחד הרכבים ונכנסים לחניית לילה ראשונה כששדות העמק פרוסים למרגלותינו.
עין סוכות
מעיין קר בצפון הבקעה, למעיין צמודה בריכה ענקית ועמוקה בטמפרטורה נוחה לשחייה.
אנחנו אוהבים לטבול בו לפני שבילי הבקעה הצחיחים.
שנה שעברה המעיין היה מגודר וסגור, השנה נוספו דק ומזח ישר למים העמוקים באדיבות הנוער של הישוב מחולה – יישר כח!
פארק הצנירים
פינת חמד מ-ד-ה-י-מ-ה פתוחה לקהל הרחב במהלך שעות היום והיתה בשבילנו אבן דרך לתכנון המסלול.
מדשאות, ברכות שיכשוך בכל הגדלים, שרותים – ואנחנו עוד קראנו לזה לינת שטח…
חפשו בוויז "פארק הצנירים, קדומים" ולא תצטערו
פודרה
חשבת פעם מה קורה כשאבן נשחקת?
בדרך כלל אי שם בימים הרביעי והחמישי אנחנו נוסעים על צירים שרכב זחלי טחן לאבקה דקה.
הקרקע מוסתרת מתחת לאבק לוהט, הראות יורדת ל 0 וההתנגדות להתקדמות הרכב גבוהה.
גם השנה נתקלנו באגן פודרה כל כך עמוק שהצליח להאט את כולנו ואף לשתול שני רכבים במקום.
נסיעת לילה
בעיקרון לא,
למעשה – כמעט בכל חוצה יוצא לנו לסוע קצת בחושך.
מכינים קפה שקיעה, מנמיכים תאורה במסכים, מצמצמים רווחים ונהנים מהכוכבים
היום השני – מהגלבוע לבקעה וללב השומרון
גולשים מהגלבוע הנישא לכיוון מעבר הבקעה, טבילה של בוקר בעין סוכות המחודש ואנחנו מתחילים לפלס דרכינו בתאי שטח צחיחים ביותר במגמת עליה נמשכת לתוך לב השומרון.
כבשים, מתיישבים, נוודי מדבר והרבה אבק חולפים ביעף.
מפגש על הדרך עם רבש"צ חמרה, העפלה להר כביר והתקלות במשאית שכמעט והתהפכה, תצפית על הכפר הכי מצוקי בארץ והנה אנחנו מוצאים את עצמנו בקדומים או ליתר דיוק בפארק הצנירים! חניית לילה ראשונה בחניון לילה מסודר.
היום השלישי – מנחל שילה ליערות לב המדינה ועד ליומולדת 16 ל Resc4U
מתחילים את היום בנחל שילה הירוק שממש מזכיר לחלקנו את הכרמל יוצאים ממנו בעליה מענינת ועכשיו מגיע הזמן לפרוע צ'קים, כי לגיחת השומרון יש מחיר – צריך לסוע על אספלט, אמנם בדרכים צדדיות ובכל זאת ,חצי שעה(!) רצוף מחוץ לשבילים, מילא זה, את הקטע המנהלתי מנצל אחד מרכבי השיירה להרעיש , בדיקה זריזה מגלה לנו שהרעש פנימי מהסרן האחורי, המוסך הסמוך מגלה שהדיפרנציאל תקול, תקול שבור, אי אפשר לסוע, הנוסעים מתפצלים לרכבים האחרים.
נכנסים לרצף היערות קולה-בן שמן-נחשון ונוחתים בברכת צנאן האהובה עלינו – לפגוש את צחי!
משם דרך הפטרולים לוקחת אותנו ליער אמציה ולחניון הלילה ביער להב , את השיירה מקבלים אורחים יקרים שבאו לחגוג איתנו יומולדת, איזה כיף!
היום הרביעי – מיער להב דרך נחל עשן, רמת חובב, ציר הנפט, בקעת צין ולפאתי מכתש רמון
אחרי יומולדת צפונית למדי אנחנו ממשיכים בדרכנו דרומה, את באר שבע נקיף השנה ממערב באיזור מאוד יחודי של יער מדברי. השבילים יחסית פתוחים ואנחנו שומרים על קצב, החצי הראשון של היום בסימן מעבר מירוק לצהוב – משאירים מאחורינו את האורנים והברושים ואומרים יפה שלום לאשלים, שיטות ומערכות מים מדבריות – בורות, בארות, מט"ש מתקופת הנבטים ועד ימינו אנו.
עם חציית קו רוחב רמת חובב אנחנו עולים על אוטוסטרדת המדבר היא ציר הנפט איתה נמשיך עמוק לתוך בקעת צין – בוץ חשוד, דיונות ראשונות, גמלים, צנחנים – המדבר עושה לנו יופי של קבלת פנים.
לאחר גלישת מעלה צין יורדים רגלית לטבילה מרעננת בעין עקב ומשם תדלוק אחרון לפני אילת. נכנסים לחאן לשמוע על עצמנו ברדיו ולצבור כח לקראת היום הארוך-ארוך שמצפה לנו מחר.
היום החמישי – מכתש רמון, הנחלים הגדולים, מסיב אילת, הים האדום – מסיבת סיום
אחרי ערב מסורתי של תצפיות כוכבים, עקרבים וחגיגות לילה אחרון הספקנו לישון היטב ולקום ליום התשלום – משלמים על כל האטרקציות שאספנו בחלק הצפוני של המסע. התשלום מגיע בדמות ריבוי קילומטרז' – במידה ולא יהיו הפתעות נגיע עם אור אחרון לאילת, במציאות ובתדרוך הבוקר אנחנו מתכוננים ליום שיגמר בלילה.
השנה אילוצי הצבא דוחקים בנו להינות מנחל גוונים אותו פקדנו יחדיו מספר פעמים ומהמישר בוא נגענו בעבר אבל בהחלט לא מיצינו – מרוויחים נסיעה בשבילים שחוכים ומחוקים שלאט לאט מסתדרים עד לשביל רחב ידיים שמושך את הנהגים לשייט במהירויות מעניינות, בעוד בשנה שעברה ראינו באיזור הציחור פרא או שניים השנה אנחנו נהנים מעדרים גדולים ויפים של פראים בכל השעה הקודמת להגעה לארמון ציחור.
מנחל ציחור ממשיכים לכיוון דרום ומערב לנחלים חיון וערוד ולבקעת עובדה.
וממש כמו בפעם הקודמת, מי שלא נוסע בדיוק על הקוליס של המוביל / מחליט שלא צריך 4X4 נשאר על הגחון. כננת ראשונה למסע זה, נראה שעוד יש לנו זמן לפנינה אמיתית – נחל מתק ותצפית הר ברך.
עוצרים בבאר מלחן להתאוששות קלה ושתיה קפואה באדיבות הצוות הלוגיסטי – מי אמר קווי קר בלב מדבר?
נכנסים לקטע נהיגה איטי ומעניין באפיק נחל מתק, אנחנו כבר אחרי השעות החמות ונהנים מתצורות סלעים מדהימות ביופיין, ביציאה מהאפיק עליה, מי שלא עוקב במדויק אחרי הוראות הצוות מוצא את עצמו מתכנן להנאתו – פעם שניה ככנת, ומפה כבר אין איך לקצר את הדרך לאילת.
לאור אילוצי הלו"ז תצפית הר ברך מקבלת דקות ספורות ואנחנו מתגלגלים דרומה לנחל עתק ומעלה סיירים המקבל את פננו במצב סביר לחלוטין, גולשים לערבה ועוצרים ליד באר אורה כדי לעשות מעבר מנהיגת יום לנהיגת לילה. את המקטע האחרון אנחנו עושים על ציר הנפט, מתחברים לנחל רודד ומגיעים לחוף הצפוני של ים סוף – ישר לוועדת קבלת הפנים.
תחנה אחרונה לשיירה זו
חניוני הלילה
לילה ראשון – חניון מתגלגל בגלבוע, בסמוך למצפור ויניה
לילה שני – ערב של מחלצים בפארק הצנירים
לילה שלישי – יומולדת 16 ל Resc4U ביער להב
לילה רביעי – חוות נועם במדבר
נכנסנו עוד לפני השקיעה, הרכבים מתודלקים ולפנינו לילה חשוב מאוד – הלילה האחרון לחוצה זה.
רעש חשוד מסרן נוסף נוסף מזוהה כמכסה מגניב שהתחיל לרקוד, עד שבעל הרכב מגיע לראות התקלה כבר מאחורינו – לחיי תקלות פתירות!
מתחילים בערב אסיאתי – אגרולים, מוקפץ, אטריות אורז גם בשרי וגם צמחוני. רטבים משלימים את המנה ועל בטן מלאה אנחנו מתקדמים ללו"ז מסורתי – סיור עקרבים, תצפית כוכבים, ערב הווי עד שנרדמים.
תקלות או לא להיות
כמו תמיד, גם הפעם פרק התקלות נפתח כבר בתדרוך למסע : "גם אם נעמיד יותר מ 30 ג'יפים בחניה לשבוע – יצוצו לנו תקלות, נא לדווח על כל דבר חריג לפני שהוא הופך לדרמטי" , וכמו תמיד זכינו להיענות מהשיירה – כל רשרוש חשוד, נורה מהבהבת או ממצא חריג בבדיקת הבוקר התגלגלו לצוות הטכני.
לשמחתנו, רוב הפעמים הידוק קל, דגש בתפעול הרכב או סתם הדעת הצוות הטכני העבירו את התקלה לסטטוס "מעקב".
ובכל זאת, במצטבר הרכבים נסעו יותר מ 35,000 ק"מ השבוע, חצי על הכביש בדרך אל ומהמסע וחצי בשטח – במסע רצוף וקשוח, כך שהיו גם תקלות אמיתיות :
גדולות ומשביתות כמו מסרק הגה משוחרר אחרי שיפוץ, עבור בדיפנציאל תקול ועד לאוסף של תקלות קטנות ולא משביתות : גיר שחוסך בהעברות הילוכים, מזגן בשביתה, נזילה מטרנספר, הידוקי ברגים לרוב, טרנספר נוזל, מקרר שלא מתעורר וכמובן רכבים שמניעים עם קצת עזרה.
לשמחתנו נאלצנו לשלוח רק שני רכבים לכביש – האחד רכב צוות, החלטה קלה – גם ככה יש לנו רכב עודף בשטח ורכב חילופי במרכז הארץ.
השני – רכב של מטייל, כאן הדילמה רצינית – הכי כיף עם הרכב שלך, מצד שני תקלת סרן יכולה להתפתח לאירוע בטיחותי של נעילת גלגל תוך כדי נסיעה. פיזור הנוסעים בשיירה הקל על ההחלטה לשלוח את הרכב למוסך, בדיעבד הסתבר שהאבחנה בשטח היתה נכונה – הדיפרנציאל היה גרוס ולא ניתן להמשיך כך.
עם כל השאר התמודדנו בשטח, בדרך כלל לא נדרש תיקון נוסף.
תודה
סוף טוב הכל טוב
הגענו לאילת,
מהצפון הרחוק דרך השטח וממש לא בקו ישר.
פעם עשירית במסגרת מועדון הלקוחות.
סיום המסע הוא רגע מרגש לכולם וגם הפעם יש לנו כמה מטיילים מיוחדים במיוחד – אלו שזה לא החוצה הראשון וגם לא השני שלהם – החוצה הכי חמישי והם מצטרפים לבעלי מספרי הברזל, עם מקום שמור בשיירה
מזל טוב!
יומולדת 16 ל Resc4U – סיבה למסיבה
עדכונים מהשנה האחרונה, תוכניות לשנה הבאה, איחולים, לחיים, עוגה.
שותפים לדרך:
ידיעת הארץ
ההדרכה מחולקת בין 4X4 , ידיעת הארץ והדרכות מקומיות.
על ההובלה וכל הקשור לנהיגה והתנהלות בשטח אחראי צוות החברה.
את פרקי ידיעת הארץ השנה הגישו מצפון לדרום : שומשום, יהושע ויאיר
הגמדים הקטנים מאחורי הקלעים
כזו הפקה נוגעת בהמון אנשים
חודשים של תיאומים, הכנות, התיעצויות, סגירות ומאמץ משותף מתנקזים ל 5 ימים מרוכזים של פרץ פעילות.
אם דברנו איתך במהלך המסע או בחודשים שלפניו כנראה שעזרת לנו, מאוד, תודה!
וכמובן לצוות המסע:
אלון, בת נדיב וישעיהו, דור, דניאל, טל, יואב, שלומי
על ההכנות, ההובלה, הצילום, ההדרכה, הלוגיסטיקה, הארוחות, המסלול, התיקונים, התיאומים התיעוד והסידורים
עם הפנים קדימה!
לכל מסע יש סוף, תמיד יש צביטה קטנה בלב כששומעים בקשר "תחנה אחרונה לשיירה זו"…
לשמחתנו ההזדמנויות הבאות להיפגש כבר בתכנון : טיולים, הדרכות, מסעות חורף ואביב אתגריים, סדנאות וכמובן חוצה ישראל הבא…
צוות Resc4U ממשיך לשקוד על הפעילויות הבאות של מועדון הלקוחות וכמו שאנחנו מסכמים כל דבר : ניפגש בשטח !!!
השיירה נוסעת אין עצור
יומן מסע – סיפורים מהשטח
זוהי לנו מסורת כיפית לתת במה לאנשים שעשו את המסע למה שהוא היה, כי הכיף נמצא ברגעים הקטנים :