טיפ חילוץ – תורידו אויר !
שינוי לחץ האויר בצמיגים הוא הדרך הקלה והזמינה ביותר להשפיע על התנהגות הרכב ועבירותו.
בהוראות היצרן של חלק מיצרני רכבי השטח הטהורים יש הוראה ברורה בנוגע להפחתת לחץ בהתאם לתוואי.
רכבי שטח יעודיים אף מצוידים במערכות לשליטה בלחץ האויר מתא הנהג.
בקיצור – יש להתאים את לחץ האויר בצמיג לתנאי הדרך.
נתקעת ?
בד"כ הפחתת אויר תסייע לרכב.
בוץ, חול, טרשים – אנחנו נתקלים שוב ושוב בשיפור דרמטי של יכולת הרכב להתמודד עם מכשולים.
איך זה עובד ?
צמיג רך מיצר "טביעת גלגל" יותר ארוכה ורחבה ובנוסף עוטף מכשולים בשטח במקום להתנגד להם.
רווח נוסף הוא בנוחות הנסיעה – הצמיג מתפקד כקפיץ אויר וסופג מהמורות ושיבושים קטנים.
ממה להיזהר ?
הפחתת אויר מוגזמת עשויה לגרום ל:
1. פריקת הצמיג מהגאנט תחת עומס הנוצר בפניות מהירות / מצבי קיצון.
2. בלאי מואץ לצמיג.
בעת הפחתת לחץ יש לקחת בחשבון שלאחר נסיעה הצמיג חם והלחץ בו עולה , עם התקררותו הלחץ יורד , ע"כ יש להתאים את הלחץ למצב חם / קר.
נסיעה על הכביש בלחץ נמוך מסוכנת ועלולה להוביל לפיצוץ הצמיג !
יש לתכנן יציאה לתחנת דלק או לנפח את הצמיג טרם נסיעת כביש.
לסיכום :
אין מנוס מניסוי וטעיה עד מציאת לחץ האויר המתאים לכל רכב, נהג וצמיג,
מתחילים בגבוה ולאט לאט מורידים עד שמוצאים את נקודת האיזון הנכונה.