סיפור חילוץ – תושבת מוט רדיוס קרועה

"מה עושים אם כל הרכב מיטלטל בפראות בנסיעה על השביל כבר במהירות זחילה ?"

זו השאלה שנשאלנו בטלפון.

התשובה המקצועית – תבדוק טוב טוב את מוטות הרדיוס ומיסבי הגלגלים, ובעברית : לבדוק שכל המוטות המחזיקים את הסרן למקום שלמים וללא חופש כלל, אם הם תקינים להרים גלגל גלגל עם ג'ק ,כמו בהחלפת גלגל, לבדוק ולדווח אם יש חופש.

או

להמתין בסבלנות לעזרה מקצועית.

העדפת הנהג – לאתר את התקלה ואז להחליט.

לאחר הסבר מורחב מחכים 5 דקות ומקבלים טלפון : "אחד המוטות עם חופש, הוא שלם אבל יש חתיכת ברזל קרועה בשילדה", התמונה לא משאירה מקום לספק.

תושבת זרוע רדיוס אחורית קרועה.

לפני שנתאר את הפתרון נענה על השאלות : למה יש מוטות רדיוס ? מה הם עושים בדיוק ?

על הסרן לעקוב אחר תוואי הקרקע – לעלות ולרדת לפי שיבושי הדרך ותוך כך למסור את הכח לקרקע ועל כן מופעלים עליו מאמצים רבים במהלך הנסיעה.

תפקיד מערכת המתלה ובכללה מוטות הרדיוס : לקבע את הסרן כך שיוכל לנוע רק במהלך שהוגדר לו, למנוע סיבוב סביב עצמו או תנועה קדימה/אחורה בהאצה ובבלימה.

במקרה זה התאפשר חילוץ הרכב בנסיעה על ידי תיקון שטח זמני :

הסרן נקשר לשלדה עם רצועת רטצ'ט (מחגר בעברית תקנית) כך שלא יוכל לנוע אחורה,

הדבר מאפשר המשך תנועה איטית על גבי תוואי ללא בעיות עבירות.

כך התאפשרה נסיעה איטית אשר הביאה את הרכב לכביש מבטחים.

חילוץ ג'יפים מהשטח – עולם שלם של הרפתקאות

חוצה ישראל 4X4 Resc4U