חוצה ישראל Resc4U 2013

עכשיו, חודש אחרי, התאוששנו מעט מהחוויה והחלטנו לשתף אתכם, הקוראים, בחוויה שעברנו בסוף אוגוסט האחרון.

זהו יומן המסע המלא של אדי אשר חלקו פורסם באתר ג'יפולוג.

אלו היומנים שפירסמנו בזמן אמת בדף הפיסבוק שלנו :29

סיקור מהשטח יום א

סיקור מהשטח יום ב

סיקור מהשטח יום ג

סיקור מהשטח יום ד

הלילה בין מוצ"ש לראשון, אי שם בשעות הלילה, לאחר העמסת כלי הרכב התחלנו בתנועה צפונה לכיוון תחילת המסלול.

כבר בדרך עצרנו בנקודת המפגש החביבה על ג'יפאים – תחנת הדלק, אחריה עוד אחת ועד הכניסה לשטח, הספקנו לעצור בעוד תחנה לתדלוק אחרון, קפה של בוקר וקצת השלמות. לאחר חבירת המשתתפים שהחלו את המסע, קפה משותף של בוקר ששודרג במאפה לרגל המאורע נכנסנו לשטח בשעות הבוקר המוקדמות והתחלנו במסע דרומה.

הכניסה לשטח באזור קיבוץ שניר הסמוך לבניאס עברה חלק ובמהלך הנסיעה עברנו דרך אתרי מורשת כמו תל פאחר, חרבת סודה ובחריאת שנכבשו ע"י חטיבת גולני במלחמת ששת הימים.

לאחר נסיעה קצרה עצרנו בסמוך לנחל ספר לארוחת בוקר, הידועה כארוחה החשובה ביותר ביום. את זה כנראה אמרו אנשים שלא טעמו מארוחת הערב שהוגשה לנו באותו הערב ע"י הצוות הלוגיסטי של Resc4U.

הנסיעה לאורכו של היום הראשון למסע התאפיינה בנופים מדהימים של עמק החולה, השדות, הישובים ומאגרי המים ובריכות הדגים שנפרסו מתחתינו. מהר מאוד הגענו לצוק זקף והשקפנו על כפר סאלד ממעוף הציפור, ההרגשה הייתה כמו בטיסת צילום כאשר בתי הישוב נגלו ממש מתחתינו. משם המשכנו בנסיעה לעבר הישוב שמיר ובדרכנו עצרנו בגן שהוקם ע"י חברי הקיבוץ לזכרו של שי יפת ופגשנו את אחד ממכרינו – "הצב המעופף". לאחר מכן חצינו את הירדנון והגענו לשמורת נחל עורבים.

המשך היום התאפיין במעבר לשבילי הטרשים האופייניים לרמת הגולן, ובהם טיפסנו לכיוון עין מימון, עצרנו למנוחה קצרה ולשכשוך רגליים בסמוך למעיין והמשכנו לכיוון הפג'ר תוך נסיעה במספר מעברי מים.

לאחר מכן המשכנו לכיוון גשר הפקק, והתחלנו בנסיעה לאורך הירדן עד לגשר בנות יעקב, שם נכנסנו לשכשוך קל ולארוחת ערב ב"לגונה" בירדן ההררי. לאחר ארוחה טובה, הצוות הלוגיסטי התקפל, כי מישהו צריך גם לעבוד במסע הזה, וכולנו פרשנו לשנת לילה מענגת אחרי יום ארוך בכביש ובשטח.

בבוקר היה קצת קשה להתעורר, אבל אחרי ההשכמה שערך לנו צחי ותאור ארוחת הבוקר הממתינה לנו על גדת הירדן, התעוררנו כולנו, קיפלנו את ציוד הלינה, העמסנו על רכב הלוגיסטיקה של Resc4U שהיה צמוד אלינו לאורך המסע והמשכנו הלאה במסענו דרומה, בשלב זה – לעבר ארוחת הבוקר שהובטחה לנו על גדת הירדן.

הדרך לארוחת הבוקר עברה דרך הישוב כרכום לכיוון שמורת הבטיחה וגשר אריק שלמרגלותיו חכתה לנו ארוחת בוקר, שאפילו הותאמה אישית לחלק מהמשתתפים, שמקווים שגם בשנה הבאה יזכו לקבל שוקו קר וטרי כל בוקר.

לאחר ארוחת הבוקר ושכשוך קצר בירדן המשכנו בדרכנו דרומה כאשר היום השני התאפיין בכיוון נסיעה כללי – מערבה. מגשר אריק המשכנו לכיוון מגדל ושם עלינו לכיוון נחל צלמון, בקעת בית נטופה ולאחר מכן התחברנו לנחל ציפורי. בנחל ציפורי עצרנו לעצירת התרעננות קצת בעין יבקע ולאחריה המשכנו לאורך הנחל עד ליציאה ממנו.

סוף היום זימן לנו חוויה אחרת, השתתפות ומפגש בקורס החילוץ של האקדמיה לחילוץ של Resc4U בסביבות מאגר מנשה.

כמובן שעל ארוחת הערב הצוות הלוגיסטי של Resc4U לא נתן לנו לוותר ולאחריה, התחלנו בנסיעה דרומה לכיוון חניון הלילה שלנו בשמורת פורה. אך תוכניות, טבען להשתנות ובמהלך הדרך קיבלנו הזמנה לארוחת לילה בתל חדיד שאורגנה ע"י חלק ממחלצי אזור המרכז לקבוצת משתתפי המסע.

לאחר ארוחת הלילה המשכנו בדרכנו דרומה לכיוון חניון הלילה בשמורת פורה.

בבוקר התעוררנו ליום השלישי במסע, התעמלות בוקר קצרה מסביב, מעל ובעיקר מתחת לסונומה שרצתה להמשיך את שנת הלילה, עד שגם היא נאותה להתעורר לעוד יום מפרך בשטח.

מאזור פורה התחלנו בנסיעה לכיוון יער יתיר דרך שביליו המהירים של נחל שקמה. ומשם דרך ספר המדבר לכיוון מעלה יאיר ודרומה לכיוון צומת הערבה. את מעלה יאיר ירדנו בשעת שקיעה, כך שלמעיין האהבה הגענו בשעות הערב ויכולנו רק לדמיין את האווירה הפסטורלית שכל מי שמגיע לשם זוכה לחוות.

לאחר קפה קצר של ערב המשכנו לכיוון חניון הלילה, שם התפנקנו על ארוחת הערב מבית Resc4U.

בזמנים האלה, אחרי יום ויותר מפרכים בשטח, מתחילים להעריך את הלוגיסטיקה במסע ואת הארוחות שמחכות לנו מוכנות אי שם בסוף הדרך. רק מלחשוב על להכין את האוכל בסוף יום כזה הרעב עובר … הפויקה בחניון הלילה שלנו במרפסת של הצין הייתה ממש במקום.

ואז התעוררנו ליום הרביעי, היום הכי הכי … הכי חם, הכי ארוך, הכי מצחיק ולצערנו, גם הכי אחרון. כמו קרמבו בסרט המיתולוגי "מבצע סבתא" גם אנחנו התחלנו בהכי חזק שלנו ואז הגברנו. היום הרביעי התחיל כאשר לפנינו בערך 200 ק"מ עד לחוף ים סוף כאשר כ-60 ק"מ מתוכם מתוכננים לעבור על הכביש. בדיקות בוקר שגרתית לרכבי המשתתפים וקדימה – יוצאים לדרך הארוכה!

את היום התחלנו בדרך השלום, עצירה קצרה לקפה בג'בל חפירה ומשם המשכנו לכיוון נחל נקרות. אי שם בסמוך לדרך הבשמים פגשנו להקת יעלים קטנה ולאחר מספר ניסיונות צילום המשכנו הלאה לחאן הנבטי במואה בדרכנו דרומה. את הפסקת הצהריים שלנו ערכנו כשהגענו לנחל עשוש, שם כמובן שפרשנו ציליה ונתנו לצוות הטכני מעט תעסוקה בדמות חיווט כבילת סטרטר מחדש. לאחר מנוחה קצרה המשכנו לאורך נחל עשוש ויצאנו מהשטח באזור קיבוץ פארן.

כאן, עלינו לכביש לקטע קישור מתוכנן עד ליוטבתה, שם עצרנו לשוקו קר, הורדת אוויר, וקדימה לשטח בקטע האחרון לכיוון אילת. למסלול נכנסנו בסמוך לקיבוץ סמר ומשם עלינו על ציר הנפט דרומה בחולפנו במהירות על פני חווה סולרית, תמנע והאגם הנעלם. בבאר אורה חצינו את כביש הערבה מזרחה בדרכנו לעצירת התרעננות קצרה בבאר עברונה. לאחר טבילונת המשכנו בדרכנו לנחל רודד שיכניס אותנו להרי אילת, משם לנחל לבן, נחל שלמה בו ניהלנו חילוץ רב משתתפים והגענו אל חוף ים סוף – סוף המסע.

לאחר מנוחה קצרה, הגענו לארוחת ערב במסעדה מקומית ורק אז התחלנו לעכל – סיימנו את מסע חוצה ישראל 2013 של Resc4U.

מצד אחד, שמחים על ההישג ועל החוויה, אך מצד שני, קצת קשה להיפרד מהחברים והמשתתפים … בנקודה הזאת הבנו, שמסורת החלה ותכנון חוצה ישראל לשנת 2014 החל כבר באותו הלילה.

קשה להעביר את התחושות והחוויות ממסע עמוס כל כך, אך מעבר לסיכום הקצר, עוד כמה נקודות שיאפשרו לכולכם להתחבר לחוויות שעברנו במהלך המסך. משהו שישכנע אתכם לנסות ולקחת בו, או במסעות דומים, חלק.

מבוא על חוצה ישראל :

חוצה ישראל VIP  הופק כיוזמה של Resc4U לצאת ולפגוש את הלקוחות,המחלצים,ואת ארץ ישראל היפה, המסע נערך תחת הסיסמא "לטייל בראש שקט" וארך 6 לילות ו4 ימים (מוצ"ש-חמישי בוקר).

עידכונים שוטפים מהמסע פורסמו בדף הפייסבוק של Resc4U בזמן אמת.

מה ההבדל מלקרוא את העידכונים שהופצו בפיסבוק ?

יומן המסע מספר את הסיפור מנק' מבטו של משתתף במסע שרושם ה-כ-ל (וגם מצלם די הרבה :J )

אומנם העדכונים היומיים משיבים את רוח השטח דרך המסך , אך למי שחולם על חוצה ישראל, ללא ספק יומן המסע ממצה ויעזור בתכנון.

נשמח לעמוד לרשות המתעניינים ,

ניפגש בשטח וכמובן בחוצה הבא,

צוות Resc4U

 

המסלול:

  • יום א': הבניאס, תל פאחר, נחל ספר ,צוק זקף, שמיר, הירדנון, שמורת נחל עורבים, עין מימון, גשר הפקק, גשר בנות יעקב, הירדן ההררי.
  • יום ב': כרכום, חרבת קרא, בית צידה, מגדל, נחל צלמון, מאגר צלמון, בקעת בית נטופה, נחל יפתחאל, נחל ציפורי, עין יבקע, טחנת הנזירים, מאגר מנשה, תל חדיד, שמורת פורה .
  • יום ג': שמורת פורה, נחל שקמה, יער להב, חירבת רימון, יער סנסנה, יערות מיתר-חירן-יתיר, ערד, נחל מורג (לכיוון מצדה) – מצד חתרורים, מעלה יאיר (בירידה), מעין האהבה (ליד נאות הכיכר), חניון הלילה במרפסת צין.
  • יום ד': דרך השלום, ג'בל חפירה, המשך דרך השלום עד עין יהב, נחל נקרות, עוקפים את צופר וספיר ,מואה הנבטית, נחל עשוש, עוקף מעלה עשוש, יציאה מהשטח בקיבוץ פארן, נסיעה מנהלתית (מתוכננת) ליוטבתה, חזרה לשטח – מצודת יטבתה, שמורת הצבאים, ציר הנפט, מכרות תמנע, האגם הנעלם, באר עברונה, דקלי הדום, נחל רודד, נחל שלמה, ים סוף.

תיקוני הדרך:

Resc4U נותנים גם שירותי דרך ?

תיקוני הדרך, של המשתתפים בטיול או של עוברי אורח שפגשנו לאורך ציר המסע, הפכו לחלק בלתי נפרד מהמסע.

טעימה קצרה, רק כדי להריח את העשן ולטעום קצת מהשמן:

  • חור בקרטר – קצת אפוקסי והכל עובר …
  • נזילת מים – מציאת נזילה, ביטולה ומילוי נוזל קירור וממשיכים הלאה.
  • פקק מיכל עיבוי דולף – אלתור שטח שיחזיק למשך עוד כמה ימים.
  • אגזוז קרוע – מי אמר שחייבים אותו בכלל?
  • בעיות חשמל לרוב – חיווט סטרטר לא תקין, אורות אחוריים ששבקו חיים, מצבר מקצר, בתי מנורה שנמסו (מעניין באיזה רכב…) וכמובן איך אפשר שלא לסבול מחיבור מינוס רופף?
  • מזלג מצמד מפורק – משאיר את הרכב בהילוך ראשון כאשר ניסיונות ההתנעה המרובים גרמו גם למצבר לומר את שלו, ואז אנחנו הגענו.

 לוגיסטיקה, או הצבא צועד על קיבתו:

במהלך המסע סיפקה Resc4U שירותי לוגיסטיקה מלאים למשתתפים. השירותים כללו:

    • רכב חילוץ – אלא מה?
    • טנדר ההפתעות – השלוחה הלוגיסטית בשטח של Resc4U – כי צריך לסחוב חלקי חילוף, שמני ושאר נוזלים חיוניים, ציוד לוגיסטי, ציוד לינה וכמובן גם מתנות וצ'ופרים למשתתפים ולמטיילים שפגשנו לאורך המסע.
    • רכב מנהלות עורפי – כי צריך לדאוג גם ללוגיסטיקה השוטפת ולדרישות העולות מן השטח גם בכביש … אף לא מזיקה אספקה שוטפת של ציוד, מזון וחלקי חילוף בנקודות מפגש בכביש.
  • ארוחות – במהלך המסע נהנו המשתתפים מארוחות ערב ובוקר בכל יום, ואפילו גיוון היה … יום מנגל, יום פויקה וכמובן לא שכחנו קצת תיבול של חול ואבק ;-). ואפילו, צ'ופרים נקודתיים כמו שוקו קר בבוקר למשתתפים שלא נזכיר את שמם …

השירותים הלוגיסטיים שסופקו ע"י Resc4U אפשרו לטייל בראש שקט, זו חווית טיול אחרת כאשר לא צריכים לדאוג למסלול, להדרכה, לחילוץ, לתיקוני הדרך ולאוכל. אפשר פשוט ליהנות מהטיול ומהחוויה.

מומלץ לנסות!

רוצה להצטרף

רוצה להצטרף

חוצה ישראל 4X4 Resc4U