חוצה ישראל 2018 Resc4U – ניפגש באמצע

60 שניות על חוצה ישראל

מסע 4X4 החוצה את ישראל ברצף מצפון לדרום. מדובר בחלום רטוב של מטיילים ברגל , אופניים ובודאי ג'יפים – אנחנו ב Resc4U החלטנו להגשים אותו מידי שנה – ללקוחותינו וגם לעצמנו. זוהי ללא ספק הדרך הטובה ביותר להיפגש ולחברה הפרוסה ומחויבת למענה בכל הארץ 24/7 – גם הדרך היחידה… המסע מופק במסגרת מועדון הלקוחות של Resc4U תחת הכותרת "ניפגשים בשטח"

גם הקיץ יצאנו לטיול השנתי שלנו – חוצה ישראל 4X4

לטיול יצאנו!
כמדי שנה יצאנו צוות החברה ומועדון הלקוחות למסע חוצה ישראל – החוצה השישי ברציפות בשבילנו ובשבילי ארצנו.
במרכזו כ 15 ג'יפים אשר חוצים את המדינה ברצף,בשטח במהלך 5 ימים מגבול הצפון ועד לחוף הים האדום,
אותם מלווים שותפים לדרך ובחניוני הלילה אנו חוגגים יחד את כל טוב השטח הישראלי וגם יומולדת לResc4U.
כשחוצים את ישראל כל שנה יש מסורת, יש הווי, יש שפה משותפת,
יש אתגר לגוון את המסלול…
בשנתיים האחרונות נצמדנו לגבול המזרחי / מערבי השנה התאמצנו להשאר קרובים למרכז במידת האפשר,
נקודת הפתיחה נקבעה מול ברעם, את הכנרת הקפנו ממערב, את לב הארץ חצינו דרך הבקעה ומזרח השומרון משם המשכנו לחלק המערבי של מדבר יהודה על גבול בנימין והר חברון את באר שבע הקפנו ממערב ומשם הדרמנו לרמת בוקר, מכתש רמון רמת עובדה והערבה.
הקונספט הפעם – נפגש באמצע : בחרנו מסלול אשר שואף ככל האפשר למרכז הטופוגרפי, אחרי מסע מזרחי ומסע מערבי חשבנו שזה יהיה מגניב.
כתמיד נהננו יחד מחברותא טובה, נופים מדהימים, שבילים מגוונים והשנה גם ממזג אויר מפתיע -ירד עלינו גשם.
תודה
לכל מי שהשתתף והיה שותף להכנות וכמובן לאנשים הנפלאים שעשו את המסע!

וככה זה נראה בשטח
לילה,
רכבי הצוות מעפילים לקיבוץ ברעם הממוקם במרכז גבולה הצפוני של המדינה,
טיפות נוזל מופיעות על השמשה הקדמית.
מה יכול לנזול ברכה שישפריץ על השמשה? תעלומה.
ערפל מכסה את הכביש.
יכול להיות שיורד עלינו גשם ?!
וכך אנחנו מגיעים לנקודת ההתחלה של המסע,
המקדימים כבר פרוסים עם אוהלים במהלך הלילה נפסק הטפטוף של הגשם, הטפטוף של הרכבים נמשך.
בוקר ראשון למסע
פותחים עמדת הרשמה ברוח העזה ונהנים מכל שניה של היכרות ומפגש מחודש,
תדרוך לנהגים, הסבר על המסלול, ליטוף אחרון לרכבים ולדרך יוצאים – הי דרומה לאילת!
יום הטיול נפתח בנוף גלילי וחורש ארץ ישראלי,
בתפריט : מעיינות, שבילים הרריים ואיך לא? פנצ'ר.

וככה זה נראה בשטח

לילה,
רכבי הצוות מעפילים לקיבוץ ברעם הממוקם במרכז גבולה הצפוני של המדינה,
טיפות נוזל מופיעות על השמשה הקדמית.
מה יכול לנזול ברכה שישפריץ על השמשה? תעלומה.
ערפל מכסה את הכביש.
יכול להיות שיורד עלינו גשם ?!
וכך אנחנו מגיעים לנקודת ההתחלה של המסע,
המקדימים כבר פרוסים עם אוהלים במהלך הלילה נפסק הטפטוף של הגשם, הטפטוף של הרכבים נמשך.
בוקר ראשון למסע
פותחים עמדת הרשמה ברוח העזה ונהנים מכל שניה של היכרות ומפגש מחודש,
תדרוך לנהגים, הסבר על המסלול, ליטוף אחרון לרכבים ולדרך יוצאים – הי דרומה לאילת!
יום הטיול נפתח בנוף גלילי וחורש ארץ ישראלי,
בתפריט : מעיינות, שבילים הרריים ואיך לא? פנצ'ר.

רוצה להצטרף?

מועדון הלקוחות שלנו מטייל והרבה,
מסעות אתריים, טיולי משפחות חד-יומיים וחוצה ישראל לפחות פעם בשנה.
כל הפרטים והעדכונים כאן
את היום השני התחלנו מוקדם, למעשה, התעוררנו לפני השמש וקיפלנו את המחנה כך שעם זריחה כבר יצאנו לדרך במטרה לאכול ארוחת בוקר במקום עם פחות צרעות, חשבנו שזאת אומרת בערך בכל מקום אחר בארץ,
אז חשבנו…
בדיעבד מסתבר כי עד מועד כתיבת שורות אלו, כחודש לאחר המסע, אנחנו בשנה ברוכת צרעות ברוב רחבי הארץ.

המסלול

כשיוצאים כל שנה לחוצה ישראל אחד האתגרים הגדולים הוא לגוון את המסלול,
במסעות קודמים התחלנו מהגולן או מהגליל, חצינו את מרכז המדינה מהבקעה, מדבר יהודה ומיערות שפלת יהודה ואת החלק הדרומי גם מהערבה וגם מהנגב,
הפעם בחרנו להצמד מערבה – מה שאפשר לנו להתוות מסלול שרובו חדש למועדון.
הרעיון הכללי – מתחילים בראש הנקרה נצמדים פחות או יותר לחוף (לא קל – יש גם לישובים נטיה לעשות את זה), מקיפים את רצועת עזה ומשם למערב הנגב המערבי.
התאום כמו שאפשר לנחש לא היה קל – ממטעים בצפון ועד שטחי אש בדרום אבל המאמץ השתלם – מה שכמובן לא מנע מהפתעות לאלץ אותנו לבקר גם במקומות שלא תוכננו.

ולפי הימים:

היום הראשון החל כאמור בראש הנקרה,
נפגשים, מתעדכנים, מופתעים כתמיד מהגובה שהילדים והג'יפים תפסו.
בעמדת ההרשמה ממתינים צ'ופרים וקפה ראשון,
הזריזים והמנוסים מתחילים להוריד אויר כבר לפני התדרוך הראשון.
היכרות,תדרוך למסע, ליום הטיול והסבר ידיעת הארץ על הצפוי לנו וקדימה – עגלונים לעגלות.
חציו הראשון של היום מתאפיין בהרבה חקלאות בתחילה חקלאות מודרנית-מתועשת ולאחר מכן חקלאות כפרית מקומית,
לעת צהריים חוצים את נחל נעמן ומטפסים לתצפית על מפרץ חיפה

לקראת צהריים אנחנו מתחילים למשוך לגיחה הגלילית שלנו,

קצת אלונים ושטח טרשי בשביל פחות מטויל ומשם דרך נוף לנחל ציפורי – מכיוון שעוד לא יצא לנו להגיע ממנו.

בעמק יזראל עוצרים להפסקת צהריים ומצרפים לשיירה את יורמי ברכב הגרוטראלי שלו,

את חציו השני של היום הקדשנו לחציית רמות מנשה,
היערות קיבלו את פנינו כתמיד עם תצוגת עצים מגוונת ויחודית ליער זה – נראה כאילו נלקח ישר מהאגדות.
מעניין לציין שנתקלנו בהרבה עצים שקרסו – חלקם אפילו בזמן הקצר שבין פתיחת הנתיב והמסע
קפה שקיעה מסורתי בפינת חמד רטובה נתן זמן שכשוך לכולם, כיכבו כתמיד הילדים והכלבים.
נחל דליה הוביל אותנו לדואט קצר עם כביש 6

ממשיכים לנחל תנינים ומתגלגלים עייפים אך מרוצים לחניון הלילה בסמוך לאנדרטת מג"ב

היום השני

היום עומד לפנינו אתגר רציני – חניון הלילה במרחק של כ200 ק"מ (בשטח),
פתחנו את היום בתדלוק ויצאנו לכמה שבילים מהירים – ציר המוביל, נחל שכם, עוקב 6, שבילי השרון והגענו לירקון.
השבילים נתנו לנו הזדמנות לחוות ישראל אחרת – בקטעי נסיעה מסוימים היה קשה להאמין שתל אביב נמצאת במרחק חצי שעה על הכביש (לא בפקקים)

כאן פגשנו למקטע קצר את הרכבת והתחלנו לחצות את היערות קולה ובן שמן

זהו, גוש דן מאחורינו,
נקודה למחשבה-
מרכז המדינה, שנמצא בעצם מצפון למרכז הטופוגרפי של ישראל, נתפס לרוב כמסובך לחצייה במסעות אורך, היה מעניין לראות כמה הוא מעניין וזורם לנסיעה עם בחירת השבילים הנכונה.
את מנזר לטרון הקפנו הפעם ממערב והמשכנו לקפה שקיעה בבית הקשתות
שם פגשנו "מדריך מקומי"

שתינו קפה ויצאנו לנסיעה ארוכה ארוכה – חוצים את לכיש, בתרונות רוחמה ועד לחניון הלילה בזיקים.

היום השלישי

היום אנחנו יוצאים לטייל באזורים פחות שגרתיים – מעוטף עזה עבור במרחבי ים החולות ועד לגבול מצריים.
מתחילים את היום בתצפית על הרצועה

עבודות התשתית ניכרות ואנחנו פוגשים ורואים הרבה תנועה על השבילים, גם מקום כה דרמטי אף אחד לא יכול להיות אדיש לחבורה שחוצה את המדינה

אחרי תדלוק מקיפים את הרצועה עם תצפיות לכל המקומות שאנחנו רגילים לשמוע עליהם בחדשות,
נפגשים להסבר קצר עם חקלאים אשר נוטעים מטע חדש תוך שימוש במי השפד"ן – המשך להסבר ששמענו אתמול על ההשפעה שיש למחזור המים הגובר על אופי החקלאות.

מצטרפים לנחל הבשור ו"לקפה צחי" שבדיוק חזר מהפנצ'ריה.

מכאן השבילים הפתוחים לוקחים אותנו לפארק נחל הבשור לגשר התלוי ולקצת זמן אויר

אנחנו מכניסים את האף למדבר !
את הפסקת הצהריים שלנו אנחנו מבלים בצלו של עץ תוך הסבר על נהיגת חולות – מהסבר טכני על צמיגים ותחומי העברה ועד לסגנון נהיגה
יוצאים דרומה ונהנים משעות של דהירה בחולות.
את החלק האחרון של היום אנחנו מנצלים לביקור בנחל לבן
קיאק בחול - אמרו ים של חולות

קיאק בחול – אמרו ים של חולות

מגיעים לשבטה באור (!!!)

היום הרביעי:

אתמול הכנסנו את האף למדבר, היום אנחנו כבר עמוק בנגב ובאדיבות אילוצי שטחי האש אפילו "נותנים כיף" לערבה,
בחלקו הראשון של היום גלשנו לבקעת צין וממנה למעלה נוח ולציר הנפט,
כאן נכנסנו למעבר האתגרי ביותר למסע – נחל נקרות,
הנסיעה מזרחה היא סופו של עיקוף רחב מזרחה שנאלצנו לבצע – צה"ל צריך להתאמן ויש גבול לגמישות, לא שסבלנו – מדובר באחד המסלולים האהובים עלינו.
   קצת הכוונות
ואנחנו כבר חוצים את הישוב הסביבתי צוקים ומתדלקים היום פעם אחרונה עד אילת – מכאן כבר לא נראה כביש.
נשארה לנו נסיעה רגועי במעלה נחל פארן – הנחל רחב ומזמין ויש לנו עוד שעתיים לשקיעה וקצת פחות משעה לסוע,
האם נגיע כל כך מוקדם לחניון לילה ?!
לאלוהי התקלות הפתרונים,
אחד מהרכבים מוסב לגז ויש לו דליפה.
עוצרים לתת לגז להתנדף ובינתיים קפה שקיעה, קצת צחוקים ומגיעים לחניון הלילה באור אחרון.

וצחי? מחליף בינתיים רכב

היום החמישי

את הבוקר אנחנו מתחילים עם רכב שיש לו נזילה חשודה – שמן טרנספר.
מסתבר שהוא קיבל מכה בגחון דווקא בתמרון חניה,
האבנים שהצטברו בין המיגון לטרנספר העבירו אותה בנאמנות למכסה שנחרץ והחל ליזול.
טוב שיש בדיקת בוקר וטוב שיש צוות טכני.
עקב התקלה אנחנו מתחילים את המסלול באיחור ופנינו לשמורת הנחלים הגדולים,
יש אלמנטים בטיול שאפשר לתאם – כמו לדוגמא שטחי אש בהם אנו נוסעים,
אבל יש דברים שצריך מזל טהור בשבילם,
במהלך נסיעה של כשעה צפינו ביותר ממאה צבאים, ארנבות, ואפילו זאב – ממש ספארי.
אחרי עצירה לקפה הגענו לאחד מרגעי השיא המרגשים – סוףסוף אמיר מצליח לצלם מהרחפן את השיירה נוסעת, או לפחות את רובה…
מכאן מכוונים את החרטום לאילת ונוסעים פחות או יותר ישר.
את הירידה לערבה אנחנו עושים הפעם ממעלה סיירים,
עולים שוב על ציר הנפט ודוהרים דרומה, אפשר כבר לשמוע בקשר את צוות החלוץ שמחכה לנו על חוף הים.
מרימים כוסית,
מחלקים מדבקות, חיבוקים ויש גם תודות:
זה הזמן להודות לאנשים שעושים את המסע,
שהרי המסע הוא רק תרוץ לבלות זמן איכות עם מי שאנחנו אוהבים  – ג'יפאים ישראלים ובמקום שאנחנו אוהבים – בשטח.
לא כל אחד מסיים כזו הרפתקה וזוכה במדבקת 700,
מצד שני יש כאלו אשר להם זהו המסע השלישי (!) ואפילו חמישי(!!)

פעם חמישית ברציפות!

פעם שלישית

פעם שלישית

בדיקת בוקר – מה מחפשים?

סך הכל הרכבים עובדים באופן מאומץ ומרוכז,
בדיקת בוקר זוהי תשומת הלב מתבקשת והדרך שלנו לתת טיפול קטן בבוקר בנוחות במקום לעסוק בתקלות שבר באמצע המסלול.
איך?
בודקים שמן, מים, חופשים במערכת הינע ובדיקה ויזואלית אחרי הנעה.
מה מצאנו?
טרנספר נוזל
פילטרים סתומים
רדיאטור ריק
השלמות שמן קלות

אומרים שלום:

אנשים טובים באמצע הדרך זה לא רק שיר,
המסע הוא ההזדמנות שלנו לפגוש את החברים של Resc4U אשר מטבע הדברים פזורים ברחבי הארץ.

התקלה הקצרה: קשה לנשום

דיזל שמדמים בנסיעה – נשמע כמו צרה צרורה.
במקרה זה, פילטר אוויר סתום באבק ברכב שרק הצטרף לשיירה, מנערים ונוסעים..

התיקון הגדול : מכסה יחידת שילוב נוזל

מה קרה?
המיגון קיבל מכה קלה, היות והוא היה מלא אבנים המכה הועברה למכסה יחידת השילוב שניזוק והחל לנזול.
מה עושים?
מרוקנים שמן, משייפים את המכסה, RTV חדש, סוגרים וממלאים שמן חדש.
איך היה?
שעה של התעמלות בוקר משומנת, טוב שהריח של שמן 80-90 לא עובר בתמונות

שותפים לדרך:

כתמיד,
נהנינו להגיש עם השותפים שלנו חוויה יחודית ומרתקת.
תודה ל:
רועי טוכנברג – הצלם שלנו במהלך המסע
יורמי ידין – מנהל מוסך קבוצת גבע
צוות גרוטאשטח
עמית פריד – מנהל מועדון "רנגלר לייף-מסעות"
חומוס בוטיק שייקל'ה
גלעד שדה – השטח של גלעד
רשת חנויות "למטייל"
עידן – "איש שטח"
אפליקצייה הניווט – OFFROAD
מועדון "בהצדעה"

צוקים

ישוב קהילתי סביבתי מקסים,
הבתים משתלבים בנוף, והנוף…
כשנוסעים בכביש הערבה קל לפספס אותו ,
למעשה גם אנחנו חצינו את הישוב בשביל להגיע לתחנת הדלק בקצהו.
סטיקר חוצה ישראל

מאחורי הקלעים:

אם יוצא לך לארגן טיולים בטח תמצא את החלק הבא מעניין, בכל מקרה נשמח לחלוק ידע.
הפקת המסע מורכבת משילוב המסלול, תכנים, שתופי פעולה ולוגיסטיקה.
שלב ההכנות מעניין כמעט כמו המסע עצמו,
למעשה צוות השיירה חוצה את ישראל פעמיים בשנה – בהכנות ולאחר מכן עם מועדון הלקוחות.
תחילת ההכנות:
ההכנות למסע מתחילות כבר בסיום המסע הקודם, אולי בעצם כבר תוך כדי…
מסכמים מעלים רעיונות חדשים, הצעות לשיפור ולא פחות חשוב – לגיוון.
את התיאומים וסגירת המסלול מתחילים כבר אחרי מסע החורף,

דברים שניסינו במסע הזה:

יש דברים שאם לא ננסה לא נדע אם הם עובדים,
וכשם שהשטח משתנה בכל פעם שמבקרים בו גם אנחנו משתדלים לנסות דברים חדשים,
חלקם הפכו לחלק מהמתווה הקבוע של המסע וחלקם נשארו בגדר ניסיון / השראה.
הפעם ניסינו שני דברים:
הצטרפות חלקית – ע"מ לאפשר למי שלצאת ל5 ימים כבד עליו להתנסות, אפשרנו לרכוש כרטיסים לחלק מהמסע.
ג'יפ (עם נהג) לג'יפלסים – כל שנה יש מצטרפים שנמצאים (עדיין) בלי ג'יפ, בדרך כלל הם מוצאים למי להצטרף דרך דף האירוע, השנה היו כאלה שכבר לא היה להם מקום…

המשפטים שעשו לנו את השטח:

כבר יצאנו מהבית
קטע קישור בכביש? השארתי את הפריוס בחניה
אוווו אוווו – הילה קוראת ליחמור השבטאי הלא מצוי
בוקר טוב – נ, באיחור אופנתי לקפה נהגים בבוקר
מתחילים בהכי חזק שלנו ואז מגבירים – כה אמר קרמבו
בומבה
עגלונים לעגלות
הי דרומה לאילת
הכי טוב למעלה
נ-י-פ-ג-ש    ב-ש-ט-ח
יש בעיה ברכב – צחי….

עם הפנים קדימה!

לכל מסע יש סוף, תמיד יש צביטה קטנה בלב כששומעים בקשר "תחנה אחרונה לשיירה זו"…

לשמחתנו ההזדמנויות הבאות להיפגש כבר בתכנון : טיולים, אירוע חורף, מסע חורף אתגרי וכמובן חוצה ישראל 2018.

צוות Resc4U ממשיך לשקוד על הפעילויות הבאות של מועדון הלקוחות וכמו שאנחנו מסכמים כל דבר : ניפגש בשטח !!!

יומן מסע – סיפורים מהשטח

בתחילת המסע קיבלו המשתתפים יומן מסע ובו תוכנית המסע, שוברי הפתעה ובעיקר מקום לרשום : זכרונות, מקומות לחזור אליהם וחוויות. מהמסע ועד פירסום הסיקור (כחודש) אנחנו ממשיכים לקבל עוד ועוד חומר : תמונות, סרטונים, מצגות, מיילים. החלטנו לתת במה לאנשים שעשו את המסע למה שהוא היה :

כל ערב בעודנו שותים קפה של אחרי הארוחה אמיר כבר הספיק להעלות סרטון, איזה כשרון!

הסרטון של אמיר אלנבוגן

יום ה - כלום לא נגמר

יום ד - Perfect day

יום ג - בדרך אל הים

יום ב - הי הג'יפ

קוסטיה ואיליה מסקרים את תחום השטח והצטרפו אלינו ליום, הנה יומן מצולם

הסרטון של קוסטיה ואיליה

עוד שני סרטונים נחמדים ממשתתפי המסע

אירוע שכזה משאיר אחריו חוויות רבות וגם המון תמונות. אלבום של כל התמונות שצולמו על ידי המשתתפים ללא עריכה ועם הרבה רגעים קטנים.

לאלבום

מועדון לקוחות Resc4U – בשטח של ההנאה

5 ימים עם אותו רכב ? משעמםםםם

ניפגש בשטח !!!