חוצה ישראל 2021 Resc4U – הכי טוב בארץ

60 שניות על חוצה ישראל

מסע 4X4 החוצה את ישראל ברצף מצפון לדרום. מדובר בחלום רטוב של מטיילים ברגל , אופניים ובודאי ג'יפים – אנחנו ב Resc4U החלטנו להגשים אותו מידי שנה – ללקוחותינו וגם לעצמנו. זוהי ללא ספק הדרך הטובה ביותר להיפגש ולחברה הפרוסה ומחויבת למענה בכל הארץ 24/7 – גם הדרך היחידה…

המסע מופק במסגרת מועדון הלקוחות של Resc4U תחת הכותרת "ניפגשים בשטח" במרכזו כ 20+ ג'יפים אשר חוצים את המדינה במהלך 5 ימים מהצפון ועד לחוף הים האדום, אותם מלווים שותפים לדרך ובחניוני הלילה אנו חוגגים יחד את כל טוב השטח הישראלי וגם יומולדת לResc4U.

הכי טוב בארץ

הקורונה עוד כאן, אין טיולים בחו"ל ואין תיירים בארץ.

האתגר שלנו – להכין מסע כמו שהיינו מפיקים לקבוצה שהגיעה מחו"ל ולחדש גם למי שחורש את הארץ. לגעת בהיסטוריה הטבע והנופים הישראלים ולתייר להנאתנו במקומות חדשים

רוג'ום אל הירי – גילגל רפאים

מעגלי אבן מסתוריים בקוטר 150 מטר, חדר סודי במרכז האתר, טונות רבות של אבנים שהוזזו אי שם לפני ההיסטוריה המתועדת.

ענקים? עבמי"ם? שדים ורוחות? לא לנו הפתרונות

יום שהוא יומיים

היומיים הראשונים הינם במתווה של "מסע מתגלגל",
חניון הלילה הראשון נגזר מההתקדמות שלנו והוא על בסיס השיירה – זו בדיוק ההזדמנות לכל חובבי הבישול להפגין את כישוריהם, אנחנו דאגנו למנגלים, בירה וכמה סטייקים ובשלני השיירה ליהטטו בסיריהם

אכלנו טווווב

מועדון הלקוחות יצא לטיול השנתי והפעם בסימן הכי טוב בארץ 
מזה 9 שנים מסע חוצה ישראל מהווה את פעילות השיא של מועדון הלקוחות שלנו, אנחנו משתדלים להקדיש כל חוצה לנושא אחר, העיסוק המתמיד במגבלות הנסיעה לחו"ל התלבש לנו בול על הקונספט של "הכי טוב בארץ" – נדמיין שבאה קבוצת ג'יפאים מחו"ל ורוצה לטעום מכל הארץ, לאן הינו לוקחים אותה?
בהתאם ימי הטיול התמקדו ביותר אתרים וידיעת הארץ מהרגיל, הערבים הוקדשו להווי ותופעות תרבותיות מארץ ישראל והכי חשוב – בילינו 5 ימים נפלאים עם ג'יפאים/ות ישראלי/ות
אם עוד לא יצא לך לקרוא על אחד משמונת חוצי ישראל הקודמים שלנו – נפנה אותך לסיקורים קודמים – ההנאה מובטחת.

וככה זה נראה בשטח

לטיול יצאנו - חוצה 2021

המסלול

המסלול השנה היה מחולק לשניים – מבוסס בקעה בשלושת הימים הראשונים, לאחר מכן העפלנו לרמת הנגב והמשכנו דרומה במסלול מערבי כך שהגענו לים האדום הישר מההרים.

היום הראשון – מהגולן לבקעה – מפגש, חציית הגולן, ארץ המעיינות

בעוד חלק מהמטיילים נהנו מלילה שקט בג'וחדר הצוות נפגש בתל פארס לארגון נק' הזינוק. בערפל קל ומזג אויר קריר החלו להגיע המטיילים מרחבי הארץ. אל אף ההכנות המוקפדות שני רכבים הביאו איתם תקלות כבר מהבית או בעצם מהמוסך.

בעוד הצוות הטכני מתפעל השיירה נכנסה לסיור מודרך ברוג'ום-אל-הירי משם המשכנו לנחל כנף ועצירת מים ראשונה לשיירה זו.

את משולש הגבולות סקרנו תוך כדי נסיעה ומשם גלשנו לעמק בית שאן המוכר כעמק המעיינות.

לאחר הפסקת צהריים בסמוך לאי השלום המשכנו לזמן מעיינות – התפתלנו בין מעיינות העמק ועצרנו לטבילה ארוכה במפלים הלבנים. משם המשכנו לעין נזם לחניית לילה מוכנים ומזומנים להתחיל לחצות את הבקעה עם שחר.

תיאומים רבותי – תיאומים

ארצנו יפה וגם צפופה: שטחי אש, חקלאות, מגבלות בטחוניות ועבודות תשתית גורמים לחצית ישראל להיות מופע מתגלגל של תיאומים.
אבל מה לא נעשה כדי לראות מקומות יפים ולהימנע מנסיעות מנהלתיות?
השנה התווספו לשטחי האש המובלעות לאורך הגבול. נופך ירקרק נוסף לנו עת צירפנו את חיילות הבט"ש לשיירה או חברנו לרכבי סיור בשערים.

קאסר אל יהוד

הידעת שהירדנית ליד הכינרת היא רק חיקוי לאתר הטבילה המקורי ליד ים המלח?
שהירדן זורם בעוז עד ים המלח כל השנה?
שאפשר לנהל שיחות עם הירדנים בצד השני של אתר הטבילה ואת הגבול מסמלת שרשרת מצופים ממש כמו בבריכה השכונתית?

נסיעת לילה

בעיקרון לא,
למעשה – כמעט בכל חוצה יוצא לנו לסוע קצת בחושך.
מכינים קפה שקיעה, מנמיכים תאורה במסכים, מצמצמים רווחים ונהנים מהכוכבים

כשאת אומרת פודרה למה את מתכוונת

לחצות את הנגב בלי לשחות בקצת אבקת סלעים זה לא נחשב
בדרך כלל אי שם בימים הרביעי והחמישי אנחנו נוסעים על צירים שרכב זחלי טחן לאבקה דקה.
השנה נתקלנו באגן פודרה כל כך עמוק שהצליח להאט את כולנו ואף לשתול את אחד מהרכבים במקום

מעלה ורדית

אחד מהמעלות הקשוחים בנגב, למעשה יש הטוענים כי מעלה עשוש הוא רק עליה בדרך למעלה ורדית.
לבן, שחוק, מאובק, עם מדרגות סלע ושאריות רכבים – מעלה ורדית מחבר בין צוקי חדוד לנחל פארן

מחלצים ונהנים

באמת שהינו שמחים שהרצועות ישארו מגולגלות…
גם המסע הזה סיפק זמן איכות עם הכננת – מרכב בבוץ של הגולן ועד לשקיעה באבק הנגב, השיירה מכוסה על ידי שני מחלצים לפחות כך שכל חילוץ הופך להיות בעיקר הזדמנות לקפה. ותמונות

היום השני – בקעת הירדן גרסת הבמאי, צפון מדבר יהודה עד מצוקי דרגות

אתמול צפינו מגבוה בשבר הסורי-אפריקאי, היום אנחנו נוסעים לאורכו ומשתדלים לבקר במקומות פחות מוכרים/נגישים או סתם כאלו שתמיד נפלו לנו בעריכה.

תחנה ראשונה להיום – חציה של מעבר הבקעה ועליה על ציר המערכת, לפני הכניסה לגשר אדם חובר אלינו רכב צוות עם ליווי צבאי אשר פותח לנו את השער ומאבטח אותנו במובלעת שממזרח לגדר וממערב לגבול – ריטואל שיחזור על עצמו עד שנפרד מבקעה.

התחנה הבאה – אגם תרצה, פנינת חן מלאה במים וציפורים גם היא ממזרח לגדר. משם אנחנו ממשיכים לקסר-אל-יהוד הוא אתר הטבילה וממנו לשער הבא המוביל אותנו לחלק פחות מוכר של ארץ המנזרים, נוסעים בין שרידים עתיקים עד לקבר האחים של בית הערבה הישן.

השער האחרון להיום מוביל אותנו לתוך נוף הלקוח מגלויה – נסיעת חולות לעבר הלא נודע ובקצה הפתעה – אנחנו צועדים מס' מטרים ונעמדים ממש מעל הנקודה בה נשפך הירדן לים. צופים במשחק של המים המתוקים על פני מי המלח ובנביעות בכל הגוונים של אדום ירוק וכחול. תמונה משפחתית וממשיכים להפסקת צהרים בצל של הלידו.

המקטע האחרון של היום מכניס אותנו למדבר יהודה דרך בקעת הורקניה, העבודות שבוצעו לאורך הקדרון מאפשרות לנו לפלס דרך בין תלוליות השופלים ולהגיע בנסיעה חלקה ומהירה לתצפית על מנזר דיר מר סבא, עליו נאלצנו לדלג מספר פעמים, אבל כל עכבה לטובה – הוא התחבר לנו מעולה לחצי הראשון של היום ומציין לנו את הפרידה מהאיזור המיושב.

עוד קצת נחל תמרים ואנחנו על מצוק העתקים דרומה לחניון לילה מצוקי דרגות

היום השלישי – חוצה מדבר יהודה עד ליומולדת 15 ל Resc4U בנאות הכיכר

בתחילת היום אנחנו נוסעים מערבה על מנת להתחבר לצירים היותר מהירים של מדבר יהודה, חולפים את רוג'ום א-נקה ונכנסים למשטרת אום דרג' לסקירה על המדבר ויושביו.

משם אנחנו שמים פעמינו לכיוון ברכת צפירה והציר המדרים ממצדה, רכב מושבת מעכב אותנו ונותן הזדמנות לצוות לפנק את השיירה בשייק קפוא תחת הצילייה והספרינקלרים.

עד שהתלבטנו אם להמשיך דרך נחל פרצים או חצרה רכב נוסף מחליט שיותר טוב לא להניע, לאחר תפעול התקלה אנחנו מסיימים לעת שקיעה על מיצד זוהר בדרכנו על קטע מנהלתי של 30 דק' שלמות לנאות הכיכר.

היום הרביעי – מבקעת צין לציר המעיינות נחל נקרות רמת ברק ולהר כיפה – חניון לילה מדברי 1000 כוכבים

אחרי שחגגנו יומולדת כדת וכדין, התרעננו במקלחת, ישנו במזגן וכמובן טיפלנו ברכבים חולים אנחנו יוצאים מהחאן ישירות לאחד המסלולים האהובים עלינו באיזור- נחל אמציהו.

נסיעת בוקר שוטפת וזורמת מנחיתה אותנו בתחנת דלק. לשמחת כל המעורבים תוך פחות מחצי שעה סימנו לתדלק ולמלא מים – הישג מרשים לשיירה בכזה גודל! אנחנו נכנסים לעיר אובות לסיור ולשיחה עם הגיאולוג רועי גלילי על מצב המים בנחל צין כולל הסבר מה קרה לדקלים העצובים שליד עין עקרבים.

ממשיכים לציר המעיינות עד לעצירת חובה לקפה, כנאפה ואבטיח מתחת לעצים בואכה נחל נקרות.

הרכב מאתמול עוד פעם לא מניע, ההחלטה – לאפס שוב מחשב, להיפרד מהרכב ולהמשיך עם האנשים – אנחנו לקראת מקטע בעומק השטח, לא רוצים לקחת סיכון שהאיפוס הבא כבר לא יעזור והרכב יצטרך לסבול מגרירה ארוכה מאוד בשטח קשה. בדרך החוצה ולאות הזדהות עם התקלה פציעה ישנה של הנהג מאותת לו לפרוש וללכת לבקר את הרופא.

אנחנו שוטפים את נחל נקרות, יש המנצלים זאת כדי לשקוע, מתקרבים בפעם האחרונה לכביש 90 והיה נראה כמו רעיון טוב לוודא שכולם מתודלקים, מכאן ועד אילת רכב בלי דלק זה חתיכת סיפור. מסתבר שאחד הרכבים לא שם לב והוא על פחות מ 1/4 מיכל – האם יש לו חור במיכל? בדיקה מול החשבונית תדלוק מגלה כי ככל הנראה בתדלוק בוקר האקדח קפץ אחרי ליטרים בודדים בעוד דעתו של הנהג מוסחת ע"י גלידה וקפה הפוך. משנים את הנתיב לתדלוק בקצרה וחזרה לשטח בנחל זעף.

מגיעים בשעות היפות של אחרי הצהריים לטיפוס של מעלה ברק ומשם לכיוון הר כיפה. את מעלה כיפה המאסף על עגלתו מסיימים באור אחרון ואנחנו מתייצבים לחניון הלילה 1000 כוכבים לארוחת ערב, סיור עקרבים והרצאה על כוכבים מטאוריטים ושמים לבנים , הפרסאידים מעל ואנחנו שוכבים בחושך מתצפתים ונרדמים.

היום החמישי – דרום הנגב, מסיב אילת, הים האדום – מסיבת סיום

אחרי לילה מדהים של כוכבים יוצאים מוקדם כדי להספיק את השעות היפות של הבוקר בשבילים, השנה מדובר על המעלות כיפה וורדית שלוקחים אותנו לכנאפה של בוקר בנחל פארן.

בנחל ציחור אנחנו פוגשים לראשונה פראים, ורוב השיירה אפילו מצליחה לראות אותם.

את המפגש עם כביש 12 אנחנו מנצלים להחלפת גלגל והפרדות מהאשפה שהצטברה ברכבים ביומיים האחרונים. חוזרים לשטח בבקעת עובדה כדי להינות משקיעה פוטוגנית של אחד הרכבים בפודרה, מזל שהוא שקע, ככה גילינו שהמנוע מקיא ועוד שניה מת.

אנחנו ממשיכים דרומה למישור סעיפים ומשם גולשים לנחל שלמה והופה – הינה הים האדום והצוות הלוגיסטי שמחכה לנו לחגוג את הסיום על הדשא של בית ספר שדה אילת.

תחנה אחרונה לשיירה זו

חניוני הלילה

מי שמכיר אותנו יודע – אנחנו מטיילים הרבה כל היום כדי שנוכל להינות הרבה מאוד בלילה.
הלילות מתוכננים במסע לא פחות מהימים, בסופו של יום זהו הזמן להעביר חוויות ולשבת יחד,
זה מה שעשינו השנה:

לילה ראשון – חניון מתגלגל בעין נזם

את המיקום הראשון השיירה קובעת בהתאם להתקדמות על כן הוא באופן יוצא דופן על בסיס השיירה, המטרה שלנו היתה להגיע כמה שיותר קרוב למעבר הבקעה ועין נזם ממוקם ממש על הנתיב.
תוך כמה דקות מהתמקמות נפרסים התאורה, המנגלים וכלי העבודה. בעוד הצוות הטכני מתחיל במסדר חולים מגוון מכנפון ועד יד סרן. ריח המנגלים מתחיל למלא את האוויר והבירות את הידיים.

לילה שני – ערב ישראלי בחניון לילה נחל דרגות

חניון ראשון שהשיירה "נופלת אליו", הג'יפאים המאובקים מתקבלים עם הכוונה לחניה,פריסה קרה, ופנצ'ר הכי אחרון להיום מתובל באומי גלגל הכי מעצבנים בכלל.
ברקע לדים כחולים לבנים של יום העצמאות, על השולחן מנות פלאפל לרוב ואחרי האוכל מחכה לנו ערב עם הסיפור האישי של פיני.
וגם קצת זמן איכות עם דיסק, הידוק מיסבי גלגל, מסאז' למיכל גז שהותקן על העוקם והגיע זמנו לקבל קיבוע נורמלי וכיוצא באלו זוטות של מכונאים.

לילה שלישי – יומולדת 15 ל Resc4U בחאן "צל תמרים"

אחרי שלושה ימים וחצי מדינה, אין כמו לילה בחאן כדי לצבור כוחות, להינות ממקלחת חמה ולחגוג, הפעם עם החברים מדרום המדינה.
ערב המבורגרים מוביל אותנו למסיבה עם עוגה וסיפורים מהקמת החברה וממנו ריקודי סלסה לאמיצים.
לשמחתנו הגיעו אורחים רבים כולל משפחות של המטיילים, מבחינתנו גנבה את ההצגה משפחת אלנבוגן עם 3 דורות שחגגו איתנו את היומולדת.
ובלילה? חוץ מהחלפת רצועת מנוע שום תקלה משמעותית להתעסק איתה – יצאנו לנופש!

לילה רביעי – חניון לילה מדברי בהר כיפה

זהו סוד גלוי שיש לנו פינה מיוחדת בלב לחניון הרביעי של החוצה, לבד יחד במדבר ומעלינו שמיכה של 1000 כוכבים.

נכנסים לחניון עם אור אחרון, פורסים אוהלים ומרימים כוסית או שתיים,
המדפונה קוראת לנו, ואנחנו? מיד באים.
באיזור 21:00 הילדים חוזרים מסיור מציאת עקרבים ואנחנו מחשיכים את המחנה ונהנים מאחת מתצפיות המטאוריטים הטובות שהיו לנו, ברקע הרצאה על היקום, גרמי השמיים והחומר האפל.
הלילה אין מסדר חולים, כל הרכבים חשים בטוב. הולכים לישון!
ובבוקר ?
ארוחת בוקר עם פינה לסנדויצ'ים – שיהיה למהלך היום
שקשוקה של בוקר

תקלות או לא להיות

"גם אם נעמיד יותר מ 30 ג'יפים בחניה לשבוע – יצוצו לנו תקלות, נא לדווח על כל דבר חריג לפני שהוא הופך לדרמטי" , זו השורה שהתייחסה לנושא בתדריך הפתיחה למסע. ואכן זכינו להיענות מהשיירה – כל רשרוש חשוד וכל חריגה בבדיקת הבוקר התגלגלה לצוות הטכני.

המוטו של צוות אאוטבק היה "לחיי תקלות פתירות" ולשמחתנו רובן המכריע של התקלות נפתרו בשטח,

במצטבר הרכבים נסעו יותר מ 35,000 ק"מ השבוע, חצי על הכביש בדרך אל ומהמסע וחצי בשטח – במסע רצוף וקשוח, כך שמספר התקלות רגיל לעונה.

ממיסבים שהחזירו נשמתם לבורא, עבור בחיזוק ברגים, החלפת חוטים והתקלה המעניינת של המסע : כשל במערכת קירור שכמעט הוביל לרתיחה ונפתר בהחלפת פקק.

לשמחתנו נאלצנו לשלוח רק שני רכבים לכביש – האחד ג'ימיני שהגיע עם יד סרן במצב כ"כ גרוע שכבר בכניסה לנק' הזינוק ראינו בעין שהגלגל יושב על העוקם והשני ג'יפ חדש עם תקלת מחשב שהתבררה כבעיה בקריאת המפתח.

עם כל השאר התמודדנו בשטח, בדרך כלל לא נדרש תיקון נוסף.

תודה

לכל השותפים לדרך שפינקו את המטיילים לפני ואחרי בציוד, לבוש, שתיה ותמונות
וראשונים חביבים – לאנשים הנפלאים שעשו את המסע!

סוף טוב הכל טוב

הגענו לאילת,

מהצפון הרחוק דרך השטח.

פעם תשיעית במסגרת מועדון הלקוחות.

סיום המסע הוא רגע מרגש לכולם וגם הפעם יש לנו כמה מטיילים מיוחדים במיוחד – אלו שזה לא החוצה הראשון וגם לא השני שלהם

מזל טוב!

יומולדת 15 ל Resc4U – סיבה למסיבה

מעלים זכרונות מימי ההקמה מספרים קצת מה קורה ומרימים כוסית עם החברים שבאו מקרוב ומרחוק – מסורת זו מסורת.

פיני

החצי המוחצן של הצמד פיני ופנינה גולן.
זכינו לחצות את הארץ יחד 5 פעמים, לחגוג יחד יום נישואים עגול, לחלץ ממצבי קיצון, לגזגז, לחכות שהגז יגמור לדלוף ובעיקר לא להשתעמם.
פיני היה פעם מוחבא בתוך פיני יותר גדול והיום הוא מאמן ריצה מוביל
רוצים לרוץ עם פיני? 

שותפים לדרך:

כתמיד,
נהנינו להגיש עם השותפים שלנו חוויה יחודית ומרתקת.
תודה ל:
אאוטבק טכנולוגיות – שפינקו את המטיילים לפני ובמהלך המסע ואת הרכבים של המטיילים בכל זמן אחר
ארליך – הבית של הצלמים
הכתובת שלנו למה שהשיירה צריכה כדי לצלם עם הציוד הכי טוב ולהצטלם עם משקפי שמש מגניבות
מגנוס – חילוץ והצלה
עם הטבות מיוחדות לכל מה שמטייל צריך בשטח
צ'ימיגג – תיק גג ומוצרי קמפינג
כל מה שצריך כדי להרגיש בבית ולהביא את הבית השטח

המדריכים

ההדרכה מחולקת בין 4X4 , ידיעת הארץ והדרכות מקומיות.
על ההובלה וכל הקשור לנהיגה והתנהלות בשטח אחראי צוות החברה.
את ידיעת הארץ השנה הובילו מדריכי בית ספר שדה שימי יוגב ושיר.
את המדריכים הובילה רות – רכזת ההדרכה 🙂

לחיי תקלות פתירות

לחברה כבר הודנו ועכשיו תודה מיוחדת לחבר'ה – הכנופיה של אלון

כל יום מכונאי אחר וכולם שמחים לצלול לכל תקלה, רשרוש או רעידה

מיכה, שני, שי, רובי ואיתי – הרגעתם לנו את הרכבים

הבטחות מקיימים

יותר חופש ממיסב

הישן יתחדש

בשני קצוות השיירה התגלגלו שני לנד-רוברים שונים בתכלית
דווקא הנהגים דומים – אוהבים לטייל וללכלך ידיים
שנאמר:
land rover proudly turning owners into mechanics

מאחורי המצלמה

מי זה מאחורי המצלמה, על קו הנוף, מעבר לסיבוב?

רועי טוכבנד! מצלם, מתעד מסביר על קומפוזיציה ושומר על פוקוס

הגמדים הקטנים מאחורי הקלעים

כזו הפקה נוגעת בהמון אנשים

חודשים של תיאומים, הכנות, התיעצויות, סגירות ומאמץ משותף מתנקזים ל 5 ימים מרוכזים של פרץ פעילות.

אם דברנו איתך במהלך המסע או בחודשים שלפניו כנראה שעזרת לנו, מאוד, תודה!

וכמובן לצוות המסע:

שלומי, דור, דניאל, יואב, רועי, אלון

על ההכנות, ההובלה, הצילום, ההדרכה, הלוגיסטיקה, הארוחות, המסלול, התיקונים, התיאומים התיעוד והסידורים

פעם חמישית

פינינה – סיימו איתנו את החוצה החמישי מקבלים מספר ברזל ומעתה מחכה להם מקום קבוע בשיירה

פעם שישית!

אסי והאלנבוגנים מצטרפים למועדון הפוסט ברזל – שאפו!

פעם רביעית

יענקל'ה, מורדי, גילי, עדה – עוד פעם ומקבלים מספר ברזל

פעם שלישית

סאפי, דובי ודורית מדבקת זהב, בדרך אליכם

עם הפנים קדימה!

לכל מסע יש סוף, תמיד יש צביטה קטנה בלב כששומעים בקשר "תחנה אחרונה לשיירה זו"…

לשמחתנו ההזדמנויות הבאות להיפגש כבר בתכנון : טיולים, הדרכות, מסעות חורף ואביב אתגריים וכמובן חוצה ישראל הבא…

צוות Resc4U ממשיך לשקוד על הפעילויות הבאות של מועדון הלקוחות וכמו שאנחנו מסכמים כל דבר : ניפגש בשטח !!!

צופים פני עתיד?

יומן מסע – סיפורים מהשטח

זוהי לנו מסורת כיפית לתת במה לאנשים שעשו את המסע למה שהוא היה :

התמונות של המסע – מקצתן הופיעו בסיקור, ישנן עוד רבות וטובות

30 תפוחים!

3 תפוחים!

ניפגש בשטח !!!